V našem mediju Prava smo nehote razkrili sporni primer možnega konflikta interesov, v katerega se je po našem mnenju ujel sedanji nepoklicni podžupan Mestne občine Murska Sobota in mestni svetnik iz vrst Socialnih demokratov dr. Timi Gomboc. Poleg funkcije podžupana je dr. Gomboc redno zaposlen kot raziskovalec na Fakulteti za strojništvo Univerze v Mariboru, hkrati pa deluje kot prokurist v treh podjetjih ter ima status samostojnega podjetnika za dejavnost svetovanja. Težava se je pojavila, ker se je dr. Timi Gomboc v izjavi za STA predstavil kot svetovalec turškega podjetja Pasha Balloons d.o.o., ki je lani registriralo svoj sedež v Murski Soboti. Tudi v kratkem telefonskem pogovoru za naš medij je povedal, da se mu ne zdi nič spornega pri tem, da svetuje turškemu podjetju, saj na občini ni zaposlen in ima kot vsak državljan pravico do zasebnega poslovnega delovanja. Na uredništvu Prava se strinjamo, da ima dr. Gomboc kot zasebnik pravico delovati v gospodarstvu, vendar je pri tem očitno pozabil, da opravlja tudi javno funkcijo funkcionarja! – čeprav nepoklicno – kar ga zavezuje k spoštovanju določb Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK). Dodatni zaplet predstavlja dejstvo, da je Mestna občina Murska Sobota na naše novinarsko vprašanje potrdila, da je podjetje Pasha Balloons d.o.o. prejelo občinsko subvencijo na javnem razpisu za spodbujanje podjetništva. Tukaj pa se odpirajo resne pravne in politične dileme o skladnosti ravnanja dr. Gomboca z določili predvsem 27. člena ZIntPK ter določbami Zakona o lokalni samoupravi. O primeru dr. Timija Gomboca smo že obvestili tudi Komisijo za preprečevanje korupcije (KPK), ki je potrdila, da bo prijavo obravnavala. Kot so nam pojasnili, bo komisija v postopku predhodnega preizkusa preverila, ali je dr. Gomboc kršil pravila o nasprotju interesov ali morebiti druge določbe ZIntPK.
V Murski Soboti se je razplamtela pravna in etična dilema, ki odpira vprašanja o integriteti lokalne oblasti in transparentnosti razdeljevanja javnih sredstev. Spet smo jo popolnoma nehote odkrili v našem mediju Prava.si
Timi Gomboc je aktualni mestni svetnik iz vrst Socialnih demokratov in sedanji nepoklicni podžupan MO Murska Sobota. (Foto: Posnetek zaslona-Mestna občina Murska Sobota)
Turško podjetje Pasha Balloons d.o.o., ki načrtuje postavitev proizvodnega obrata za toplozračne balone, je prejelo občinsko subvencijo, pri čemer pa se v ozadju skriva sporno povezovanje z nepoklicnim podžupanom mestne občine, dr. Timijem Gombocom, (član oz. podpornik) stranke Socialni demokrati.
Turško podjetje Pasha Ballons se je odločilo, da bo na območju Murske Sobote postavilo proizvodnjo toplozračnih balonov. Njihov svetovalec je med drugim tudi Timi Gomboc. (Foto: Posnetek zaslona-Pasha Ballons)
Dr. Gomboc je hkrati svetovalec omenjenega podjetja in nepoklicni podžupan ter mestni svetnik Socialnih demokratov v Murski Soboti. Po zakonu o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK) mora vsak javni funkcionar spoštovati prepoved nastopanja v konfliktu interesov, ki zajema tudi videz konflikta, ne le dejansko vplivanje.
Dr. Timi Gomboc je dolgoletni član Socialnih demokratov. Leta 2018 je bil med drugim tudi tajnik Socialnih demokratov v Murski Soboti. (Foto: Posnetek zaslona-Facebook)
Občina Murska Sobota je v uradnih odgovorih priznala, da dr. Gomboc ni obvestil občinskih organov o svoji svetovalni vlogi in da nima vloge pri odločanju o podelitvi subvencij podjetju Pasha Balloons.
Mestna občina Murska Sobota je odgovorila, da jih Timi Gomboc o tem ni obvestil, niti nimajo uradne informacije, da opravlja vlogo svetovalca v turškem podjetju Pasha Ballons. (Foto: Luka Perš)
Timi Gomboc se nehote v izjavi za STA izda, da opravlja funkcijo svetovalca turškega podjetja v Murski Soboti. (Foto: Posnetek zaslona-Forbes)
Prav tako so poudarili, da Gomboc ni sodeloval v postopkih odobritve sredstev, ki jih je podjetje prejelo na javnem razpisu. Komisija za preprečevanje korupcije (KPK) je potrdila, da bo obravnavala prijavo glede morebitnega konflikta interesov.
Naloge Timija Gomboca v vlogi podžupana MO Murske Sobote. (Foto: Posnetek zaslona-Mestna občina Murska Sobota)
Ključni pravni problem je, da kljub trditvam o izločitvi iz postopkov, svetovalna funkcija Gomboca za podjetje, ki je prejemnik občinskih sredstev, ustvarja videz konfliktne situacije. To je v nasprotju z določili drugega in tretjega odstavka 27. člena ZIntPK, ki jasno prepovedujejo situacije, kjer bi zasebni interes lahko vplival na opravljanje javne funkcije ali vsaj ustvaril tak vtis.
27. člen Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije. (Foto: Posnetek zaslona-Pisrs.si)
Nepoklicni funkcionarji, kot je v tem primeru sedaj Timi Gomboc, so po Zakonu o lokalni samoupravi (ZLS) zavezani k enakim pravilom integritete kot poklicni funkcionarji.
Čeprav svoje funkcije ne opravljajo poklicno, morajo spoštovati prepoved poslovanja iz 35. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK) ter se izogibati vsakemu nasprotju interesov (27. člen ZIntPK).
Povezava Timija Gomboca, nepoklicnega podžupana in člana SD, s podjetjem Pasha Balloons, ki je od občine prejelo subvencijo, odpira vprašanja kršitve teh načel. Že sama okoliščina njegovega svetovanja podjetju pomeni potencialni konflikt interesov, ki lahko povzroči pravne in politične posledice, ne glede na njegovo formalno neudeležbo pri odločanju.
Ali je Timi Gomboc kršil člene Zakona o lokalni samoupravi? (Foto: Posnetek zaslona-Pirs)
V odgovoru Mestne občine Murska Sobota so med drugim navedli, da je po določbi 3. odstavka 35. člena ZIntPK prepoved poslovanja izključena za postopke, ki ne pomenijo naročanja blaga, storitev ali gradenj oziroma katere koli oblike javno-zasebnega partnerstva, ob pogoju, da se funkcionar dosledno izloči iz vseh faz odločanja o poslih podjetja, ki ga zastopa. Kljub temu pa dejstvo, da je dr. Gomboc svetovalec podjetju, ki je prejemnik občinske podpore, vzbuja resne dvome o tem, ali je takšna izločitev resnično izvedena in ali ne gre za konflikt interesov v širšem smislu.
Mestna občina Murska Sobota je priznala, da je turškemu podjetju Pasha Ballons dodelila subvencijo. To bi lahko pomenilo še eno dodatno težavo za Timija Gomboca v opravljanju funkcije nepoklicnega podžupana zaradi konflikta interesov po Zakonu o integriteti in preprečevanju korupcije. (Foto: Prava)
Podžupan sam je za STA pojasnil, da je njihova odločitev o investiciji v Mursko Soboto povezana z odprtostjo in podporo lokalne skupnosti. “Tukaj bodo namreč zadostili vsem zahtevam evropske zakonodaje in pridobili vse potrebne certifikate Evropske agencije za varnost v letalstvu in Javne agencije RS za civilno letalstvo,” je navedel. Po njegovih besedah je ključno vlogo pri selitvi podjetja v Mursko Soboto odigrala prav odprtost občine. Obrat bo ob polni operativnosti zaposloval več kot 40 ljudi različnih profilov, kar lokalnemu gospodarstvu prinaša pozitivne učinke.
Komisija za preprečevanje korupcije je odgovorila, da bo omenjeni primer obravnala kot prijavo in naredila predhodni preizkus, ali je Timi Gomboc kršil Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije. (Foto: Luka Perš)
Vendar pa je prav ta trditev obenem predmet kritične pravne presoje. ZIntPK v 27. členu jasno določa, da nepoklicni funkcionar ne sme opravljati dejavnosti upravljanja, nadzora ali zastopanja v pravnih osebah, ki so neposredno povezane z lokalno skupnostjo, če obstaja možnost vpliva zaradi javne funkcije.
Tako postane vprašanje ne le dejanskega sodelovanja v postopkih odločanja, ampak tudi samega videza oziroma domneve, da bi javni funkcionar lahko vplival na poslovanje podjetja, ki mu svetuje.
Poleg tega ima po 12. členu ZIntPK vsak funkcionar obveznost, da prijavi svoje morebitne zasebne interese in dejavnosti, ki bi lahko vodile v konflikt interesov, Komisiji za preprečevanje korupcije ali pristojni etični komisiji.
V primeru Gomboca pa občina priznava, da o njegovi svetovalni vlogi nima uradnih informacij, kar pomeni, da verjetno ni bilo ustreznega prijavljanja. To dodatno odpira vprašanje transparentnosti in spoštovanja integritetnih standardov.
Občina je sicer pojasnila, da nima urejenega partnerstva ali sodelovanja s podjetjem Pasha Balloons in da podžupan ni neposredno vpleten v postopke za pridobivanje subvencij, ki jih je podjetje prejelo na javnem razpisu. Prav tako niso bili dodeljeni posebni ugodnosti, kot so zemljišča, davčne spodbude ali spremembe prostorskih aktov. Kljub temu pa sama razdelitev sredstev podjetju, katerega svetovalec je podžupan, ustvarja vtis netransparentnosti in morebitnega neetičnega ravnanja.
Mestna občina Murska Sobota zagotavlja, da Timi Gomboc ni sodeloval v nobenem sklopu projekta sodelovanja murskosoboške občine s turškim podjetjem Pasha Ballons. (Foto: Luka Perš)
Komisija za preprečevanje korupcije je v svojem odgovoru potrdila, da bo primer preučila. KPK je namreč edini pristojni organ, ki lahko oceni, ali obstaja konflikt interesov v skladu z ZIntPK in ali so bile kršene določbe, ki urejajo prepovedi poslovanja in delovanja funkcionarjev v gospodarskih družbah. Kršitve teh določb lahko vodijo tudi do sankcij, vključno z odpoklicem funkcionarja in vračilom neupravičeno pridobljenih sredstev.
Pravni okvir tako jasno določa, da mora funkcionar v primeru sumov konflikta interesov dokazati, da se je izločil iz vseh postopkov, ki se nanašajo na podjetje, s katerim ima poslovne povezave. Ta izločitev mora biti popolna, transparentna in dokumentirana, kar pa v tem primeru zaradi odsotnosti prijave svetovalne vloge in aktivnega sodelovanja pri lokalnih investicijah postaja vprašljivo.
Poleg tega se pojavlja vprašanje tudi o politični plati zadeve. Kot član Socialnih demokratov, stranke, ki v sedanji vladi pokriva področja gospodarstva in kohezijskih sredstev, je dr. Gomboc v središču pozornosti ne le zaradi lokalnih povezav, ampak tudi zaradi možnih vplivov na višjih ravneh odločanja. To ustvarja dodaten pritisk, da so postopki še strožje nadzorovani, da ne pride do zlorabe položaja ali privilegiranih informacij.
V luči vseh teh dejstev ta primer ne odraža zgolj vprašanja posamezne moralne ali pravne odgovornosti, temveč predvsem potrebo po jasnih in neizprosnih standardih integritete v lokalni upravi. Transparentnost, odgovornost in spoštovanje pravnih norm so ključni temelji zaupanja državljanov v delovanje javnih institucij.
Ali bo sedanji senat Komisije za preprečevanje korupcije izdala ustrezno mnenje v primeru Timija Gomboca? (Foto: Posnetek zaslona-KPK)
Zato je nujno, da Komisija za preprečevanje korupcije izvede poglobljeno preiskavo in da občina Murska Sobota poskrbi za večjo transparentnost in dosledno spoštovanje zakonskih določb. Samo tako lahko preprečimo, da bi se pojavljali dvomi o pravilnosti razdeljevanja javnih sredstev in o poštenosti funkcionarjev, ki so dolžni delovati v javnem interesu, ne pa zasebnem.
Odgovor KPK v primeru nepoklicnega podžupana Murska Sobota Timija Gomboca. (Foto: Luka Perš)
Odgovori Mestne občine Murska Sobota:
Ali je Mestna občina Murska Sobota seznanjena, da aktualni podžupan dr. Timi Gomboc nastopa kot svetovalec omenjenemu podjetju, ki načrtuje gospodarsko dejavnost znotraj občine?
Dr. Timi Gomboc nas kot podžupan Mestne občine Murska Sobota ni seznanil, da bi bil svetovalec podjetju Pasha Balloons d.o.o., te trditve ne moremo potrditi, saj o tem nimamo uradne informacije.
Ali je Mestna občina sklenila kakršnokoli uradno sodelovanje, partnerstvo ali dogovor s podjetjem, ki ga zastopa podžupan Gomboc? Če da, kakšni so pogoji sodelovanja in kdo vodi pogajanja?
Mestna občina nima sklenjenega nobenega partnerstva ali da bi na kakršen koli drug način sodelovala pri skupnih projektih s podjetjem Pasha Balloons d.o.o. Mestna občina Murska Sobota je sicer soorganizator javnih prireditev Sobota Balonfest, vendar pa pri tem ne sodeluje navedena družba, ampak društvo Pasha balon klub, vendar je potrebno izrecno navesti, da podžupan pri celotni organizaciji ali dogovarjanju glede izvedbe prireditve ne sodeluje, ampak ta dela opravljajo drugi zaposleni na mestni občini.
Ali je bila v občini opravljena presoja o morebitnem nasprotju interesov podžupana, glede na njegovo svetovalno vlogo in hkrati položaj v občinski izvršni oblasti?
Po določbi tretjega odstavka 35. člena ZIntPK prepoved poslovanja ne velja za postopke oziroma druge načine pridobivanja sredstev, ki ne pomenijo naročanja blaga, storitev ali gradenj oziroma katere koli oblike javno-zasebnega partnerstva, pod pogojem, da so pri tem dosledno spoštovane določbe ZIntPK ali drugega zakona o dolžnosti izogibanja nasprotju interesov, oziroma pod pogojem, da se funkcionar dosledno izloči iz vseh faz odločanja o sklenitvi in izvedbi postopka ali posla. Podjetje Pasha Balloons d.o.o. se je prijavilo na javni razpis za dodelitev pomoči za razvoj podjetništva in malega gospodarstva v Mestni občini Murska Sobota za leto 2025, izdani so bili že sklepi o dodelitvi sredstev. Podžupan dr. Timi Gomboc ne sodeluje v nobeni fazi postopka, ne pri izdaji sklepa, niti pri sklenitvi pogodbe o dodelitvi sredstev.
Ali je dr. Gomboc v skladu z določbami Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK) prijavil svojo svetovalno dejavnost Komisiji za preprečevanje korupcije (KPK) ali občinski etični komisiji (če ta obstaja)?
To je vprašanje za dr. Timija Gomboca.
Kakšna je vsebinska vloga podžupana Gomboca pri privabljanju tujih investitorjev v občino? Ali sodeluje neposredno pri urejanju dokumentacije, prostorskih aktov, subvencij ali drugih podpornih mehanizmov za to konkretno podjetje?
Vloga lokalne skupnosti je pri privabljanju investitorjev zelo široka, vsakemu potencialnemu investitorju ali družbi, ki želi izvajati dejavnost na našem območju, nudimo vse potrebne informacije, ki so potrebne bodisi za umeščanje gradenj v prostor ali tudi druge splošne informacije za uresničitev investicijskih namer. Ta vloga pa ne vključuje neposrednega pridobivanja dokumentacije ali kakršnega koli aktivnega zastopanja katerega koli podjetja. Nobeden od podžupanov v mestni občini nima konkretnih nalog glede privabljanja novih investitorjev, saj ta dela opravljajo zaposleni na pristojnem oddelku za premoženjsko pravne zadeve oziroma za gospodarske dejavnosti.
Ali je občina za ta projekt podjetju že dodelila kakršnekoli ugodnosti – npr. zemljišča, davčne spodbude, spremembo OPN ali drugo obliko podpore?
Družbi Pasha Balloons d.o.o. ni bila dodeljena nobena ugodnost ali preferenca v smislu vašega vprašanja (zemljišča, davčne spodbude, sprememba OPN). Družba je na razpis za dodeljevanje sredstev za pospeševanje podjetništva in malega gospodarstva kandidirala enako, kot ostali pravni subjekti.
Ali občina vodi ali načrtuje kakršenkoli javni razpis ali razdeljevanje sredstev, pri katerem bi to podjetje lahko sodelovalo?
Že navedeno zgoraj pod točko 3.
Kako Mestna občina zagotavlja, da v postopkih odločanja ne prihaja do konflikta interesov med funkcionarji in zasebnimi vlagatelji?
Podžupan ne uradno, niti neformalno ne sodeluje v postopkih dodeljevanja sredstev, niti v drugih postopkih ali opravilih mestne občine, ki se nanašajo na družbo Pasha Balloons d.o.o. Enako velja v vseh ostalih primerih.
Luka Perš