Večina osrednjih medijev molči o spornih poslih podjetja GEN-I na območju Zahodnega Balkana pod takratnim vodstvom sedanjega predsednika vlade dr. Roberta Goloba. Pričakovali bi, da bodo pogledali realne podatke in kritično poročali o balkanskih posli h Goloba. Kaj so spet uprizorili? Nič posebnega, razen da sta spet vse kriva nekdanji predsednik vlade Janez Janša in sedanji predsednik Srbije Aleksandar Vučić in nekdanji zaposleni na Uradu za preprečevanje pranje denarja (UPPD) pod vodstvom dr. Damjana Žuglja. Poslanci iz Gibanje Svobode pa so tudi ustanovili preiskovalno parlamentarno komisijo. V našem mediju smo v člankih z naslovom z naslovom
DESANT IZ OBALE NA URAD ZA PREPREČEVANJE PRANJE DENARJA! Razkrivamo osebe za reševanje vojaka Darka, operativca Ljuba Volmuta (objavljen 11.6.2022), Slovenija azil za Šolaka: Golob dirigira, Muženič orkestrira, Vrabec pa pleše! SOVA, ZBUDITE SE!!! (objavljen 22.12.2023), Reševanje necenzuriranih vojakov Primoža,Tomaža, Vesne in "Šolakove agentke" Anke! Nič, še enkrat ste se ujeli v lastno past! (objavljen 23.2.2023) in "Najbolj nevarna naveza v državi" Drago Kos in Ljubo Volmut sta le "lačna psa" UGRABITELJEV DRŽAVE z OBALE!!! ( objavljen dne 4.3.2023) razkrili, da gre za še eno umazano igro dnevnih obalnih migrantov na delo v Ljubljani. Osrednjo vlogo pri tem igrajo nekdanja zaposlena v imperiju Dragana Šolaka in sedanjadirektorica UPPD Anka Vrabec Božič, nekdanja direktorja UPPD Darko Muženič (sedaj vodja Nacionalnega preiskovalnega urada-NPU) in Klaudijo Stroligo, med drugim zaposlen (je bil zaposlen) v zasebnem podjetju Draga Kosa. Žena Draga Kosa je Tjaša Slokar Kos, dolgoletna odgovorna urednica oz. direktorica informativnih oddaj 24ur na najbolj gledani slovenski zasebni televiziji POP TV. Za Stroliga pa smo v preteklosti že pisali, da pripada vplivnemu omrežju starih gospodarstvenikov iz Obale. Prav ti pa nadzorujejo s svojimi kadri sedaj ponovno UPPD, NPU, policijske oddelke (še posebej gospodarski oddelek), Vrhovno sodišče, višja sodišča, Sodni svet, vodje tožilskih oddelkov in Odvetniško zbornico Slovenije. O tem smo v našem mediju obširno pisali v več člankih v preteklosti. Ne smemo pozabiti, da zamera do nekdanjega vodje UPPD dr. Damjana Žuglja izhaja iz dejstva, da je v času svojega mandata podal kazensko ovadbo na Evropsko javno tožilstvo proti Muženiču, a ga je slovenska dvojka pri tem organu Tanja Frank Eler in Matej Oštir pokrila pri vseh obtožbah. Kdo so frontmani zadnje medijske gonje proti Žuglju? Spletna medija Necenzurirano in N1 Slovenija in najbolj gledana informativna oddaja v Sloveniji 24ur na največji zasebni komercialni televiziji POP TV/ Kanal A. Ob tem morate vedeti, da je bila sedanja generalna sekretarka Gibanje Svobode Vesna Vukovič nekdanja novinarka Necenzurirano. V našem mediju pa smo že razkrili, da zaradi takratnih člankov Vukovićeve proti takratnemu vodji urada UPPD dr. Damjanu Žuglju potekajo tudi postopki na slovenskem tožilstvu. N1 Slovenija mora pokriti svojega šefa, lastnika N1 Dragana Šolaka. Dragan Šolak že nekaj časa njegov medijski poslovni imperij diha na škrge, kar smo v preteklosti napisali v našem mediju. O Šolaku pa smo več napisali v člankih z naslovom David Petraeus je angel varuh balkanskega medijskega imperija Dragana Šolaka! To je realna podružnica CNN za Balkan! (objavljen 21.9.2021), Šolakova United Group tone kot Titanik, dolg presega 4 milijarde evrov ( objavljen 3.10.2021), Imperijal: Dragan Šolak taji, da je lastnik miamijske vile, vredne 27 milijonov dolarjev! (objavljen 23.1.2022) in Kurir: Vplivna članica Šolakovega United Group Dragica Pilipović Čefi kot zaposlena v EBRD odobrila 18,5 milijonski kredit! ( 22.2.2022). O njem se je kritično razpisal tudi eden najbolje obveščenih novinarjev v Sloveniji Bojan Požar v članku z naslovom NA SENČNI STRANI TELEMACHA, PORTALA N1 IN IDILIČNEGA BLEJSKEGA GOLFA: RUSKA ZVEZA V SRCU EVROPE?! (objavljen 6.4.2023). Njegovo poročanje je nadgradila z dokumenti srbski Kurir in v italijanskem mediju LaVerita. Požar pa je tudi obljubil, da bo razkril še nekaj dokumentov o spornem nakupu Šolaka enega izmed slovenskih medijskih podjetij. Eden najbolje obveščenih novinarjev v Sloveniji pa je zaradi razkritij o kazenski ovadbi Muženiča zaradi maščevanje obalne klike skoraj končal v priporu . O tem smo v našem mediju pisali v člankih z naslovom BOJAN POŽAR je prvi! Je udbopartijsko omrežje v pravosodju dobilo "befel," da se za rešetke pospravijo vsi moteči novinarji? (objavljen 25.3.2022) in Ali Bojan Požar sploh ve, katera vsaj do sedaj nedotakljiva klika ga hoče disciplinirati? (objavljen 25.3.2022). Preiskovalna komisija pod vodstvom nekdanje novinarke RTV SLO in poslanke Gibanje Svobode Mojce Pašek Šetinc pa je nad Požarja poslala tudi Finančno upravo Republike Slovenije samo zato, ker je uspešen v svojem poslu. Posledica obširnega medijskega napada na Damjana Žuglja je bila spisana anonimka, v kateri bi se naj znašli tudi bančni računi sedanjega predsednika uprave Proplus (POP TV/Kanal A, 24ur) Branka Čakarmiša in tudi odgovorne urednice N1 Slovenija Katje Šeruge. Vendar je Žugelj v svojem odgovoru zanikal, da bi bili bančni računi novinarjev in urednikov kadarkoli predmet preiskave. Na podlagi te anonimke so v vodstvu UPPD pod vodstvom Žuglja le izvedli preiskavo in svoje ugotovitve posredovali organom, ki imajo ustrezne strokovne reference, da sprožijo nadaljne postopke. Še več, osrednji mediji so se še enkrat izkazali za prikrojevalce resnice. Žugelj jim je napisal zelo strokoven in obširni odgovor na njihove trditve. A so povzeli le delček njegove izjave. Spodaj si lahko preberete celotno izjavo dr. Damjana Žuglja in vam bo hitro jasno, da so osrednji mediji po naročilu uprizorili še en medijski linč nad Žugljem. "In seveda, ne bi bilo prvič, da na koncu organi pregona postopajo na svoj način, ki prinese drugačen rezultat (in ne ugotovitve). UPPD namreč ni organ pregona, je pa dolžan preveriti vsako prijavo, anonimno ali podpisano (kar pa več ni anonimna, če je podpisana). Svoje ugotovitve nato posreduje drugim organom, in tudi organom pregona. Naj omenim, da število anonimnih prijav v času mojega mandata ni odstopalo od števila v preteklosti, je pa imel UPPD pred mojim prihodom preko 1000 nerešenih zadev iz preteklih let ter več tisoč dokumentarno neustrezno zaključenih zadev, netransparentno in nezakonito hranjenje arhivskega gradiva, deležen je bil preko 20 pripomb notranje revizije v letu 2021, ki so uključevale tudi t.im. revizijsko sled dokumentov... Kot pa že običajno videno v Sloveniji, tisti ki prijavi, še posebej anonimno, te osebe tudi rešuje! In kot se je tudi javnost že utegnila seznaniti, v naši državi nekateri postopki enostavno ne smejo steči ali pa so na koncu pod krinko neodvisnosti organov pregona samo zaključeni. Vse bolj pa se dozdeva da gre še za eno kvalitetno in profesionalno anonimko ugrabiteljev policijske in tožilske sfere.," je le eno izmed razkritij Žuglja, ki predstavi popolnoma drugo plat zgodbe kot jo razkrivajo v tej zadevi osrednji mediji. Nič, še eno spretno vodena medijsko-policijsko-tožilsko vodena spletka z obalnim pridihom. Res ste že patetični!!!!
Odprto pismo dr. Damjana Žuglja kot odgovor na članke o osrednjih medijih, da je Urad za preprečevanje denarja opravljal nezakonita in sporne preiskave :
Spoštovani,
V nadaljevanju prejmite moj odgovor na tematiko v danes objavljenih člankih, ki so jih novinarji dobili in niso bili objavljeni v celoti.
"Spoštovani,
UPPD je začel preiskavo na podlagi dokaj obsežne in natančne anonimne prijave, ki bi jo lahko šteli kot "žvižgaštvo". Ob zakonsko določenih preverbah se je krog akterjev postopoma širil in na koncu skrčil, kar je čisto običajna praksa pri preverjanju osnovnih in širših indicev oziroma indikatorjev za preiskovanje tovrstnih kaznivih dejanj. Rezultat naznanil na koncu ni v domeni UPPD, saj je slednji le finančno-obveščevalna enota, ampak v domeni organov pregona, ki lahko sume potrdijo ali pa ovržejo. To je na njih. In seveda, ne bi bilo prvič, da na koncu organi pregona postopajo na svoj način, ki prinese drugačen rezultat (in ne ugotovitve).
UPPD namreč ni organ pregona, je pa dolžan preveriti vsako prijavo, anonimno ali podpisano (kar pa več ni anonimna, če je podpisana). Svoje ugotovitve nato posreduje drugim organom, in tudi organom pregona. Naj omenim, da število anonimnih prijav v času mojega mandata ni odstopalo od števila v preteklosti, je pa imel UPPD pred mojim prihodom preko 1000 nerešenih zadev iz preteklih let ter več tisoč dokumentarno neustrezno zaključenih zadev, netransparentno in nezakonito hranjenje arhivskega gradiva, deležen je bil preko 20 pripomb notranje revizije v letu 2021, ki so uključevale tudi t.im. revizijsko sled dokumentov.
UPPD je pod mojim vodstvom sprejel preko 60 internih aktov, pravilnik o nadzoru, krovno varnostno politiko, omejil nenadzorovano gibanje oseb v prostorih UPPD, ki imajo status posebnega območja varovanih podatkov.
Vsak postopek se je začel s sklepom kot adekvatnim pravnim aktom in ne z uradnimi zaznamki, kot se je netransparentno počelo v preteklosti. Da ne omenim (garažnih) IT sistemakih rešitev, ki so se na Uppd uporabljale, na platformi za katero je Uppd plačal visok znesek, ki pa ni delovala ... ni bila ustrezno certificirana in ni omogočala obravno podatkov večje stopnje tajnosti od stopnje tajnosti INTERNO, ter kar je nezaslišano in nedopustno, ni sploh imela adekvatnega vzdrževanja od začetka uporabe (vzdrževalna pogodbo se je namreč želela pripeljati naknadno, pa nihče od direkorjev vključno z menoj, takšno javno naročilo ni želel podpisati).
Takšen podpis bi bil lahko štet kot naknadno prepovedano drobljenje javnega razpisa ob uvedbi osnovnega sistema. Zato je bil na Uppd tudi zamenjan vodja IT.
In tu pridemo do bistva: nobena dokumentacija v tej zadevi nikdar ni bila odtujena iz UPPD, vsa dokumentacija je imela ustrezno številčno oznako in tako tudi t.im. revizijsko sled s popisom zadev. Tako da so Vaše informacije o oddujitvi gradiva milo rečeno napačne. Dokumentacija je razvidna iz našega naznanila na policijo in tožilstvo, kamor se je dokumentacijo posredovalo z dovoljenjem tujih finančno obveščevalnih enot. To nenazadnje potrjuje tudi evidenca in ugotovitve enega izmed organov z dne 5.4.2023, da so zbrani podatki bili po mojem odhodu v celoti na Uradu.
Nadalje, glede tega, kaj se je zgodilo z našimi naznanili, nimam povratne informacije, je pa malce neobičajno, da dve državni instituciji sopodpišeta naznanila in ugotovitve v njih, obe instituciji prideta do enakih ugotovitev, organi pregona pa ne ugotovijo ničesar. To me spominja na že videno Iransko zgodbo.
Zanimivo je tudi da odkar ima UPPD novo vodstvo, kjer se je aktualna direktorica med fazo preiskave pri organih pregona na kratko zaposlila pri eni izmed obravnavanih pravnih oseb znotraj te preiskave, bila nato imenovana kot predstojnica UPPD s strani aktualne vlade, in med prvimi opravili svojega direktorovanja sprožila pregon zoper dve instituciji, ki so opravljale svoje delo, in to povsem zakonito. Da je mera absurda popolna, pa je v času svoje predhodne zaposlitve na UPPD kot vodja inšpekcije zaustavila prekrškovna dejanja zoper družbo, povezano s svojim bodočim delodajalcem.
Glede gospodov direktorjev medijskih hiš pa nimam komentarja, tisto kar lahko povem je, da proti njim UPPD nikoli, vsaj za časa mojega mandata, ni ukrepal ali podal kakršnokoli informacijo ali ovadbo organom pregona.
Naj dodam tudi, da je bil UPPD pod mojim vodstvom deležen neprimernih poskusov medijske diskreditacije, za namen katere so do sedaj še neodkriti storilci med drugim izdajali tajne podatke in s pomočjo določenih z aktualno vlado povezanih medijev plasirali zavajajoče informacije v javnost. Proti tem neznanim storilcem je UPPD ukrepal z vložitvijo sumov storitve adekvatmih kazenivih dejanj, pa več kot očitno ni volje da se stvari razčistijo kdo je ta oseba, ki je zagotovo iz Urada.
Takšen trend pa se očitno še nadaljuje, saj iz vaših vprašanj izhaja, da so vam bile s strani javnih institucij oziroma organov pregona izdane določene zaupne informacije, ki se celo tičejo oseb lastniških struktur vaših medijev. Ne morem se znebiti občutka, da gre pri vsem tem izključno za poizkus maščevanja določenih interesno povezanih oseb zaradi za njih neprijetnih ugotovitev glede preteklega načina delovanja UPPD (ki se pod sedanjim vodstvom iz zanimivega kadrovskega bazena nadaljuje) in odkritja sumov pranja denarja v konkretnih zadevah, ki niso bile po godu določenih vplivnih (in poudarjam pri tem ne mislim političnih) sfer.
Naj opomnim, da neobičajno ne pomeni nezakonito, ter ravno tisto kar je običajno ravno to odpira prostor za rutinsko pokrivanje in prekrivanje. In to ustaljeno, z istimi akterji, istim krogom ljudi, ter na vedno isti način, desetletja. Omenili ste anonimko, ravno sem se tudi sam spraševal, kdo ima tako natančne podatke, kdo je to prijavo na UPPD tudi posredoval in s kakšnim motivom. Ne bi se čudil, da je razlog samo v običajnem izvajanju običajnih in ustaljenih praks z motivom maščevanja.
Kot pa že običajno videno v Sloveniji, tisti ki prijavi, še posebej anonimno, te osebe tudi rešuje! In kot se je tudi javnost že utegnila seznaniti, v naši državi nekateri postopki enostavno ne smejo steči ali pa so na koncu pod krinko neodvisnosti organov pregona samo zaključeni.
Vse bolj pa se dozdeva da gre še za eno kvalitetno in profesionalno anonimko ugrabiteljev policijske in tožilske sfere.
Vsekakor pa, glede na že omenjeno kvaliteto in profesionalnost spisane anonimke in njen končen razplet, presodite sami. UPPD je svoje delo samo strokovno in profesionalno opravil. Če pa je v krogu preiskovanih pravnih oseb oziroma z njimi povezanimi fizičnimi osebami zatajila njihova lastna korporativna varnost, ki je piscu tako natančne in obsežne (žvižgaške) anonimke, omogočila vpogled v sistem njihovega delovanja in podatkov, se povsem strinjam, da je to njihov velik interni problem, ampak UPPD s tem nima nič.
To morajo sami med seboj razčistiti, ne pa vršiti pogrom nad institucijo, ki je samo opravila svoje zakonito temeljno poslanstvo skladno z vsemi mednarodnimi (FATF) standardi. Za osvežitev o delovanju Uppd (Vir: https://www.gov.si/drzavni-organi/organi-v-sestavi/urad-za-preprecevanje-pranja-denarja/o-uradu/sektor-za-sumljive-transakcije/): "... sprejemamo podatke od zavezancev, nekaterih državnih organov, nadzornih organov in tujih sorodnih uradov. Na podlagi teh podatkov začnemo zbirati podatke, ki jih nato analiziramo, ter svoje ugotovitve v skladu z Zakonom o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma pošljemo pristojnim organom v Sloveniji ali tujini ..."
Sam s svojo domovino po koncu službovanja na Uradu nimam nič, nisem politično aktiven, niti ohranjam stike z ljudmi in prav tako nisem javna oseba. Posedujem zgolj potno listino in državljanstvo, živim namreč že zelo dolgo obdobje v tujini, kjer tudi delam, prebivam in živim, in nikoli si nisem ob koncu mandata, uredil kot nadaljevanje službico v zaveterju širše javne uprave, državnega organa, ali z državo na kakršen koli način povezanim podjetjem, in sem eden redkih po koncu mandata podal na trg (in še to tuji trg delovne sile).
Za razliko od nekaterih, ki jih je (in jih) za takšne režirane manipulacije, ki se pojavljajo v javnosti plačevala država.
S spoštovanjem in v upanju da tokrat moje odgovore v celoti objavite."
Dr. Damjan Žugelj
Luka Perš