Čas je, da se razkrije enega najbolj vplivnih zakulisnih posameznikov v lokalnem murskosoboškem okolju. To je Mitja Podgajski. Sedaj že dolgoletni vplivni igralec na področju politike, gospodarstva in medijev je svojo kariero pričel graditi kot eden izmed pionirjev ustanavljanja lokalnih spletnih medijev v Sloveniji. Tako je s skupino prijateljev pred več kot dvajsetimi leti ustanovil lokalni pomurski spletni portal Sobotainfo. Korak za korakom je Podgajski ustanavljal podjetja za oglaševanje, izdajanje medijev ali za nepremičninske posle. Njegov dolgoletni finančni mecen je za del slovenske javnosti razvpiti podjetnik Rafael Kos. Kdor si bo ogledal na spletnih straneh vsa podjetja Kosa bo hitro ugotovil, da za svoj podjetniški imperij rabi predvsem medijski mir. Zelo verjetno mu je Podgajski ponudil, da vse to lahko uredi. Za nagrado pa je bil Podgajski že tudi direktor v nekaterih družbah, ki jih skupaj lastniško obvladujeta ali pa jo Kos obvladuje sam (z drugimi partnerji). Podgajski je tudi ugotovil, da lahko z mediji "širšega pomena" in pokrivanjem lokalnih novic pride do kapitala za svojo zakulisno delovanje. Že večkrat se je zgodilo, da je kakšen članek na Sobotainfo spremenil tok dogajanja v murskosoboškem lokalnem okolju. V njegovih medijih smo velikokrat zasledili oglase Modre zavarovalnice in Save. Že večkrat smo v našem mediju razkrili, da Modro zavarovalnico in Savo obvladujejo akterji okrog poslovnega kroga Boruta Jamnika. Kar nas sploh ne čudi, saj delovanje Podgajskega spominja na "poslovno politično medijsko šolo" modrega dečka. Ob tem pa smo že pred časom slišali govorice, da baje se Podgajski odlično sodeluje z Markom Pogorevcem. Zato zelo sumimo, da je Kos v resnici že dlje časa le parkirišče za omrežje grobarjev gospodarstvenikov in politikov vseh ideoloških barv. Kos dobro ve, da mu lahko FURS sesuje podjetniški imperij v sekundi. Podgajski pa le čaka klic omrežja modrega dečka in fantka iz policijskih vrst za selitev parkirišča. Takrat bo tudi Kos spoznal, da je pogrešljiv.
Veliko ljudi se odloči, da bi radi bili podjetniki. Ustanovijo podjetje in se podajo na trg. Eni so uspešni, drugi spet manj. Tako se je tudi skupina mladih fantov pred dvajsetimi leti odločila, da bodo postavili enega prvih lokalnih spletnih medijev v Pomurju. Medij se je imenoval Sobotainfo.
V sledečih dvajsetih letih je Sobotainfo postal eden najbolj uspešnih in vplivnih medijev na področju gospodarstva in politike v Pomurju. Tudi fantje, ki so medij ustanovili so šli vsak svojo pot. Eni so ga zapustili, drugi se njemu posvečajo celotno življenje poklicno in profesionalno, tretji ga spet izkoriščajo za lastne interese.
Se še spomnite naše članke o pomenu spletnega medija Necenzurirano v slovenskem medijskem prostoru? Ste že pozabili na članek z naslovom Novinarska trojka je ključni medijski glasnik interesov GROBARJEV SLOVENSKE POLITIKE IN GOSPODARSTVA VSEH IDEOLOŠKIH BARV!?
Že večkrat se je razkrilo, da so novinarski članki nekdanje novinarske trojke velikokrat delovali v interesu omrežij akterjev okrog Boruta Jamnika, v preteklosti nekdanjega dolgoletnega predsednika paradržavne Modre zavarovalnice, sedaj pa predsednika uprave državne SID banka.
Kaj vse lastniško obvladuje Mitja Podgajski in zakaj mu pomaga razvpiti podjetnik Rafael Kos?
Zakaj smo omenili Boruta Jamnika? Ker vse kaže, da njegovi operativci tudi v Pomurju delajo na podoben način kot akterji v Ljubljani. Kdo je ključna oseba, ki izkorišča svoj medij za lastne politične in gospodarske interese?
Ena ključnih oseb, ki izkorišča svoje medije za lastne lobistične, politične in gospodarske interese je Mitja Podgajski, eden izmed ustanoviteljev spletnega medija Sobotainfo. Ob tem moramo zapisati, da se s Podgajskim osebno poznava že dlje časa.
Mitja Podgajski je svojo kariero pametno gradil korak za korakom. V delu svoje kariere je enostavno ugotovil, da poseduje določeno medijsko moč v Pomurju, ki jo lahko izkoristi v svojo prid. Prva večja zmaga Podgajskega je bila, ko je v zakulisju pomagal leta 2014 na županskih volitvah zrušiti nekdanjega dolgoletnega murskosoboškega župana Antona Štihca. Kasneje pa je poskrbel, da je Štihec zaključil svojo politično kariero in se vrnil v podjetniške vode.
Ali se še spomnite članka z naslovom Dosje Franc Cipot: Tešanovski "ZOKI" in član stranke SD Goran Miloševič "UGRABILA" z javnim denarjem podjetje MENSANA!? V njem smo razkrili, da so se ključni akterji Mensane do lastništva podjetja Mensana prišli predvsem z davkoplačevalskim denarjem podjetja Cerop in množico ustanovljenih socialnih podjetij za najšibkejše podprte z državnimi finančnimi subvencijami.
Podobno zgodbo je uprizoril s svojim medijem Mitja Podgajski. Hitro je ugotovil, na kak način se lahko pride do davkoplačevalskega denarja. Z "mediji širšega lokalnega pomena. " Vedel je, da bo za svoje interese rabil tudi televizijo. Predvsem televizijo, ki že vrsto let prejema denar z različnih medijskih razpisov s kulturnega ministrstva. Televizija , ki opravlja to vlogo se imenuje Kanal 10- Idea TV.
Kaj vse lastniško obvladuje Mitja Podgajski ?
Moji mediji
Podjetje Moji mediji je Mitja Podgajski ustanovil konec julija 2020. Na spletni strani podjetja se predstavljajo kot vodilni digitalni izdajatelj lokalnih medijskih vsebin v Sloveniji. Podgajski in ekipa so se pred leti odločili, da bodo poskušali svoj vpliv širiti tudi na druga lokalna območja v Sloveniji. Tako so pod okriljem podjetja Moji mediji bili ustanovljeni poleg osrednjega medija Sobotainfo ustanovljeni še za območje Maribora spletni medij Mariborinfo, za območje Ptuja Ptujinfo in za območje Ljubljanje Ljubljanainfo. V to medijsko družino pa spadata še lokalna murskosoboška televizijska postaja Idea TV in Pomurec. V resnici pa je Podgajski vse svoje ključne medije parkiral v eni medijski družbi, kjer se predstavlja kot izdajatelj.
TV IDEA - KANAL 10 d.o.o.
TV Idea - Kanal 10 je znana lokalna zasebna televizija, ki sta jo v preteklosti obvladovala Štefan Celec in Brigita Bavčar. Mitja Podgajski je tako februarja 2009 postal direktor podjetja ter od leta . V preteklosti je bil tudi večji lastnik televizije tudi razvpiti podjetnik Matej Raščan s podjetjem Rašica Point. Opazili pa smo še kopico drugih podjetij, ki so bile kratki čas manjši ali večji lastnik, a končale v likvidaciji ali v stečaju. Poleg Rašice Point so bili še manjši ali večji lastniki TV Idea- Kanal 10 še podjetja Nevtrum, Piket, Kandela, Brod na Muri, Jurkec, MD 3000 , Kvadrat, Emmelia in Fabrika dobrih idej. Kot fizične osebe so se v preteklosti kot večji ali zelo majhni lastniki pojavljali Štefan Celec, Lenko Vidmar in Rafael Kos. Mitja Podgajski pa je v letu 2013 postal manjšinski lastnik televizije s 1,37- odstotnim deležem.
Kako izgleda lastništvo TV Idea- Kanal 10? Do letošnjega leta so bili ključni lastniki televizije Mitja Podgajski, ki je obvladoval slabih 30-odstotkov lastništva podjetja. Preostali del lastništva je v lasti znanega podjetnika Rafaela Kosa. Vse kaže, pa da se je družba 21. februarja 2024 preselila pod okrilje Podgajskega v podjetju Moji mediji. Ob tem lahko zapišemo, da je omenjena televizija od leta 2003 prejela več kot tri milijone evrov davkoplačevalskega denarja. Če pa pogledamo še malce bolj natančno, pa lahko opazite, da je od zasedbe direktorske pozicije februarja 2009 je Idea TV prejela že 1.795.124,85 EUR.
Poleg tega je Podgajski že od leta 2010 član Gospodarskega interesnega združenja radiofuznih radijskih in televizijskih postaj. Kot zastopnika združenja sta predstavljena Ivan Seljak in Stjepan Jerič , nekdanji kralj radijskih postaj Leo Oblak pa kot poslovodja. V preteklosti sta bila zastopnika tudi nekdanji vplivni televizijec in politik Desus-a Janez Ujčič in dolgoletni programski direktor na Pro plusu Branko Čakarmiš.
M2P, Agencija IDEA, d.o.o.
V letu 2011 je Podgajski ustanovil podjetje M2P, družba za storitve. Le ta je kasneje postala eno ključnih družb v lastniški strukturi Mitje Podgajskega. S to družbo je nekaj mesecev kasneje v letu 2011 ustanovil še Agencijo IDEA d.o.o., družbo za tržno komuniciranje in svetovanje. Poleg njega je še dvajsetodstotni lastnik Agencije IDEA še Marko Horvat. Zakaj je bila ustanovljena omenjena agencija? Z namenom, da bo omrežje s katerim je povezan Mitja Podgajski skrbelo za dotok predvsem "oglaševalskega denarja."
Celoletni dohodki Agencije Idea so se v letih 2020 do 2023 gibali med 391 in 550 tisoč evrov. Čisti dobiček podjetja pa je znašal od pičlih šest tisoč v letu 2022 do 81 tisoč evrov v letu 2021.
Avant car
Mitja Podgajski je poleg medijev je bil manjši lastnik podjetja Avant car, ki je znan po izposoji svojih avtomobilov. Med leti 2020 in 2022 je Podgajski imel v podjetju 1, 14- odstotni lastniški delež.
Nepremičnine Kocljeva 9
V letošnjem letu, natančneje dvajsetega februarja 2024 je Mitja Podgajski bil med ustanovitelji podjetja Nepremičnine Kocljeva 9. V tem podjetju ima skoraj 30-odstotni lastniški delež. Zraven njega pa se kot večinski lastnik podjetja pojavlja Rafael Kos.
Korak za korakom je Podgajski ustanavljal podjetja za oglaševanje, izdajanje medijev ali za nepremičninske posle. Njegov dolgoletni finančni mecen je za del slovenske javnosti razvpiti podjetnik Rafael Kos. Kdor si bo ogledal na spletnih straneh vsa podjetja Kosa bo hitro ugotovil, da za svoj podjetniški imperij rabi predvsem medijski mir. Zelo verjetno mu je Podgajski ponudil, da vse to lahko uredi.
Za nagrado pa je bil Podgajski že tudi direktor v nekaterih družbah, ki jih skupaj lastniško obvladujeta ali pa jo Kos obvladuje sam (z drugimi partnerji). Podgajski je tudi ugotovil, da lahko z mediji "širšega pomena" in pokrivanjem lokalnih novic pride do kapitala za svojo zakulisno delovanje. Že večkrat se je zgodilo, da je kakšen članek na Sobotainfo spremenil tok dogajanja v murskosoboškem lokalnem okolju. V njegovih medijih smo velikokrat zasledili oglase Modre zavarovalnice in Save.
Že večkrat smo v našem mediju razkrili, da Modro zavarovalnico in Savo obvladujejo akterji okrog poslovnega kroga Boruta Jamnika. Kar nas sploh ne čudi, saj delovanje Podgajskega spominja na "poslovno politično medijsko šolo" modrega dečka. Ob tem pa smo že pred časom slišali govorice, da baje se Podgajski odlično sodeluje z Markom Pogorevcem. Zato zelo sumimo, da je Kos v resnici že dlje časa le parkirišče za omrežje grobarjev gospodarstvenikov in politikov vseh ideoloških barv. Kos dobro ve, da mu lahko FURS sesuje podjetniški imperij v sekundi. Podgajski pa le čaka klic omrežja modrega dečka in fantka iz policijskih vrst za selitev parkirišča. Takrat bo tudi Kos spoznal, da je pogrešljiv.
Luka Perš