Podpri delovanje neodvisnega raziskovalnega medija prava.si
Predsednik vlade Janez Janša evropskim poslancem v Strasbourgu predstavil prednostne naloge predsedovanja Slovenije Svetu EU
Evropska unija je danes precej drugačna kot je bila v času našega vstopa in tudi v času prvega predsedovanja Svetu EU in tedaj tudi še Evropskemu svetu.
prava .
Slovenija

Nedelja, 18. Julij 2021 ob 19:50

Odpri galerijo

Po včerajšnji predstavirvi v Državnem zbiru je predsednik vlade Janez Janša danes v Evropskem parlamentu predstavil šestmesečni program predsedovanja Republike Slovenije Svetu Evropske unije s prednostnimi nalogami predsedstva v drugi polovici leta 2021. Gre za tradicionalno predstavitev prioritet ob začetku predsedovanja Svetu EU. Predstavitev je potekala na plenarnem zasedanju Evropskega parlamenta v Strasbourgu.

V nadaljevanju objavljamo nagovor predsednika vlade Janez Janše, ki ni avtoriziran!

Spoštovani predsednik parlamenta, spoštovana predsednica komisije, spoštovane poslanke in poslanci!
Pred skoraj natančno tridesetimi leti smo Slovenci ustvarili svojo lastno državo. Leto prej smo si sami izborili prve večstrankarske volitve. V tistem obdobju je kar 90 odstotkov volivcev na referendumu podprlo sanje o samostojni državi. Samo še enkrat v zgodovini je tako veliko število naših državljanov podprlo določeno odločitev: in to je bila odločitev o vstopu Slovenije v Evropsko unijo. Biti del Evropske unije za nas, Slovence, nikoli ni pomenilo zgolj gospodarske priložnosti. Pomenilo je vrnitev v družino, ki jo povezujejo vrednote spoštovanja človekovih pravic in temeljnih političnih svoboščin ter demokracija. Vse tisto, kar nam je bilo v komunistični Jugoslaviji odvzeto ali kršeno. Ta vrnitev v Evropo je sovpadala s temeljnim zgodovinskim poslanstvom Evropske unije, ki ga je narekoval padec totalitarnih komunističnih režimov v Evropi: oblikovanje celovite in svobodne Evrope, ki bo v miru živela sama s seboj in s svojo soseščino.

Evropska unija je danes precej drugačna kot je bila v času našega vstopa in tudi v času prvega predsedovanja Svetu EU in tedaj tudi še Evropskemu svetu. Lahko rečemo, da je bilo tisto predsedovanje v prvi polovici leta 2008 zadnje predsedovanje, ki ga ni tako ali drugače zaznamovala katera izmed hudih kriz. Kar sledile so si druga za drugo: finančna kriza, migrantska kriza, okupacija Krima in kreacija zamrznjenih konfliktov v naši vzhodni soseščini, Brexit, od začetka lanskega leta pandemija koronavirusa. V obdobju kriz smo bili v EU primorani odzivati se nanje in jih skušati kar najhitreje ublažiti.
Močno upamo, da je v tem semestru napočil čas, ko Evropska unija lahko in tudi mora začeti delovati bolj strateško in bolj dolgoročno in usmerjeno v uresničevanje cilja, ki so si ga zadali očetje Evropske unije. Evropa, svobodna, cela in v miru sama s seboj in s svojo soseščino.
Slovenija drugič, odkar je članica Evropske unije, prevzema krmilo predsedujoče države Sveta EU. Zaokrožila bo delo tria, v katerem smo sodelovali z Nemčijo in Portugalsko, s pobudami in aktivnostmi smo se vključili v delo tria že na samem začetku. Zahvaljujemo se Nemčiji in Portugalski za dobro opravljeno delo v zelo težkih razmerah pandemije. Za drugo polovico leta, za naš semester, pa so pred nami nekateri izzivi in prednostne naloge, ki izhajajo iz položaja v Katerem Evropska unija danes je, hkrati pa prispevajo k obstoju in razvoju Unije.

Na prvem mestu je odpornost in okrevanje Evropske unije po pandemiji in vzpostavljanje strateško avtonomne Unije. Tu gre za oblikovanje ali dograditev načrtov in instrumentov za odpornost unije na pandemije ter tudi na močne simetrične ali asimetrične kibernetske napade. Veseli smo, da je okrevanje zastavljeno tako, da je naravnano tudi reformno in da bomo okrevali hkrati, ko boo izvajali zeleni in digitalni prehod.

Naslednja prioriteta je Unija evropskega načina življenja, vladavine prava in enakih meril za vse. Za vse države članice in za vse državljanke in državljane Evropske unije. Tukaj gre tudi za Unijo uravnoteženih pravic in odgovornosti, visoke zaščite človekovih pravic in temeljnih svoboščin, vključno s pravico do svobode izražanja.

Prioriteta je tudi verodostojna in varna Evropska unija. Unija, ki je sposobna zagotavljati varnost in stabilnost ne samo na svojem ozemlju, ampak tudi v svoji soseščini. Gre za vprašanje dobrega sodelovanja v okviru severnoatlantskega zavezništva. Tu gre za projekcijo naših vrednot in stabilnosti v našo soseščino. Gre za unijo varovanih zunanjih meja ter jasne razmejitve med zakonitimi in nezakonitimi migracijami.  

Dobro smo že začeli s Konferenco o prihodnosti Evrope oziroma točneje rečeno, najprej konferenca in pogovori o prihodnosti Evropske unije in nato tudi pogovori o prihodnosti Evrope kot kontinenta. Tu si želimo, da bo v naslednjih šestih mesecih organiziranih čim večje število razprav, odprtih za vse, ki želijo prispevati svoje predloge za oblikovanje skupne evropske prihodnosti. Ker gre za vprašanje skupne evropske prihodnosti, smo k tej razpravi poklicani vsi, brez tega, da bi se kdo čutil za izvoljenega in poklicanega, da druge uči o evropski prihodnosti. Tu je treba zagotoviti enakopravno razpravo, da lahko vsak, ne glede na razlike prispeva svoje poglede, kako so to skupno evropsko prihodnost predstavlja. Imamo temelje za to razpravo v veljavnih pogodbah, znotraj tega pa so dobrodošli vsi pogledi, tudi, če si nasprotujejo, ker samo odkrita razprava nas lahko pripelje naprej.
 
Naj predstavim nekatere ključne poudarke, vseh ni mogoče.
Začenjam z izzivom, ki je še vedno pred nami, namreč pandemijo Covid-19. Posledice krize so vidne. Vsak dan jih vidimo, tudi danes tukaj, ker vsi nosimo maske. Sprašujemo se, kaj bo v prihodnjih tednih in mesecih, ko bo neizogibno povečano število okužb z delta varianto in kakšna jesen nas čaka.
 Ob tem, ko z veliko previdnostjo spremljamo vendarle manjši pritisk pandemije in odpiranje javnega življenja, pa delamo vse, da bi bili pripravljeni na ta morebitni četrti val in da to ne bi predstavljal takšnih vir in preizkušenj, kot smo jim bili priča lanske jeseni.
Predvsem smo optimistični, ker vidimo, ad evropska strategija cepljenja deluje, da daje rezultate. Bolj optimistična pričakovanja so vezana predvsem na pospešeno cepljenje in dejansko pripravljenostjo velikanske večine naših državljanov, da se v resnici cepijo, da ne čakajo na druge, da bodo to naredili namesto njih in da bomo dosegli zadostno stopnjo precepljenosti tako, da njih ne bo zraven., Ključno vprašanje  je, kako naše sodržavljanke in sodržavljane prepričati, da je vsak, ki se cepi, tisti, ki prispeva k temu, da bomo v prihodnje normalno živeli in to kjerkoli v Evropi, ker vidimo, da virus ne pozna meja in to je naš skupni izziv.
Ena od stvari zaradi katerih lahko kljub virusu bistveno bolj normalno živimo ali pa pričakujemo normalno življenje preko poletja in jeseni, je evropsko digitalno COVID potrdilo. Čestitke, da ste v tako kratkem času dosegli dogovor med institucijami, tako da se to potrdilo dejansko že lahko uporablja in da to potrdilo tudi omogoča tudi državam članicam pri zadevaj, ki so v nacionalni prisojnosti, da z uporabo tega potrdila organiziramo zadeve bistveno bolj svobodno kot brez njega.
Če je naša prva kratkoročna prioriteta narediti vse, da ne bo četrtega vala, ki bi ponovno zapiral javno življenje in ogrožal razvoj v Evropski uniji, potem je naše največje upanje, da se v teh šestih mesecih previdno vračamo k normalnosti, v čas pred COVID-19l, kljub temu, da bodo nekateri previdnosti ukrepi morali očitno ostati še nekaj časa.
Odpornost in okrevanje Evropske unije in strateško avtonomna Unija je prioriteta v tem času, ne glede na to, kdo vodi Svet EU. Poleg budnega, skrbnega in čim bolj usklajenega in koordiniranega nadaljnjega spopadanja s pandemijo, je pred nami odgovorna naloga okrevanja in zagotavljanja bolj odporne EU, večje pripravljenosti na spopad s krizo, kakršna je bila pandemija.
Veliko je bilo v Evropi narejenega od začetka COVID krize, ko se zaradi nepripravljenosti nismo najbolje znašli. Nobena država na svetu, morda par izjem držav izven evropske celine, ki so hitro reagirale, na to ni bila pripravljena. Na začetku se nismo najbolje znašli. Danes je slika precej drugačna. Pravočasno smo dosegli dogovor o načrtu za okrevanje, kar je velikanski uspeh. Tisti, ki smo bili julija zraven na štiridnevni seji Evropskega sveta neposredno vemo. Izrekam zahvalo Komisiji, ki je na samem začetku razrahljala nekatere omejitve pri instrumentih potrebnega finančnega reagiranja na krizo. Zato nismo doživeli drastičnih padcev standarda kot v času finančne in gospodarske krize predvsem leta 2009 in zaradi tega je tudi okrevanje lažje. Evropska unija je tudi med vodilnimi pri raziskavah, proizvodnji in tudi izvozu cepiv. Evropska strategija cepljenja deluje. Kar je treba še narediti v tem trenutku, ni več odvisno od Evropske komisije, oe Evropskega parlamenta, ali vlad nacionalnih držav, ampak je to odvisno od vsakega posameznika. Imamo instrument, imamo cepiva, sedaj je na vas, državljanke in državljani, Evropejci, da to uporabimo in to epidemijo dejansko zaustavimo. Smo tudi na točki, ko lahko pomagamo drugim. EU je daleč največji solidarnostni darovalec cepiv, zaenkrat je tega čez 100 milijonov doz cepiv za manj razvite države, in to lahko še bistveno krepimo in je tudi potrebno.
V času COVID krize smo se naučili nekaj zelo pomembnih naukov, omenim naj le nekatere:
Potrebujemo skupni evropski načrt za spopadanje s krizami kot je COVID, načrt za primere, ko je takšna kriza oziroma nevarnost simetrična in prizadene vse, pa tudi načrte za situacije, ko je nevarnost asimetrična in prizadene samo nekatere države članice in jim lahko drugi pomagamo.
Pomembno je vedeti, kaj lahko naredimo skupaj in kdaj je potrebno nekaj narediti skupaj. Kot smo videli lani, imajo lahko nacionalni ukrepi, ki so v pomanjkanju skupnega načrta nujni, velike čezmejne učinke na druge države članice. Notranji trg EU in štiri svoboščine so zelo ranljive v času krize. Vse to smo izkusili. Spomnimo se kolon tovornjakov širom po Evropi dobro leto nazaj in nam bo vse jasno, kaj je potrebno narediti.
Na plan je prišla ranljivost in odvisnost Unije od tretjih držav glede določenih ključnih strateških dobrin kot so osebna zaščitna oprema, medicinska oprema, sestavine za zdravila in konec koncev tudi sestavine za cepiva.
Cilj mora biti, da ad – hoc rešitve, ki so odgovor na trenutno krizno situacijo, nadomestijo trajni strukturni ukrepi, načrti, ki bodo izdelani vnaprej. Želimo dokončati delo na vzpostavitvi evropske zdravstvene unije. Veliko dela je že bilo opravljenega in mislim, da okrog tega obstaja visoka stopnja soglasja med državami članicami in evropskimi institucijami, katere korake je treba narediti naprej, da zdravstveno unijo zgradimo.
Kot so pokazali nedavni dogodki v ZDA in na Irskem, lahko zelo hitro pridemo v položaj, ko ima kibernetski napad večjih razsežnosti lahko podobno usodne posledice kot širjenje virusa. Lahko pa so posledice tudi mnogo hujše, če je npr. napadeno naše energetsko omrežje. Oblikovanje skupnih načrtov obrambe pred kibernetskimi napadi ter izgradnja skupnih kapacitet  - tu se je delo že začelo - so naša primarna naloga. EU imamo tudi zato, da se lahko uspešno soočimo s takšno simetrično ali asimetrično grožnjo. Nobena država članica ni dovolj močna, niti največja ne, v primeru takšne grožnje, ker imamo skupna energetska omrežja. Samo skupni načrt in skupne kapacitete omogočajo učinkovito obrambo. Obstajata vsaj dva vira resne grožnje, ki jim nobena posamična država EU po doslej znanih informacijah sama ne more biti kos.
Vse države smo se v nacionalnih načrtih okrevanja zavezale k pomembnemu deležu investicij za digitalno in zeleno. Na področju digitalizacije in digitalnega prehoda Evropsko unijo čakajo precejšnji izzivi. Evropa na tem področju marsikje lovi korak za ostalimi pomembnimi igralci v svetu.
Na primer, v EU imamo podjetja, ki proizvajajo najboljšo opremo za fotolitografijo – ključno tehnologijo za izdelavo polprevodnikov – a v Evropi jih sestavimo in izdelamo manj kot 1% svetovne proizvodnje. Še več, čeprav imamo v EU prestižne univerze in tehnološko najnaprednejše laboratorije, oblikujemo oziroma izdelamo samo 1% polprevodnikov na svetovnem trgu. Brez polprevodnikov pa ni niti črke "d" od digitalizacije. Torej imamo znanje in imamo zmožnosti. Izkoristiti jih moramo. Moramo se odločiti, kjer je meja med trgovinskim sodelovanjem in kje se začenja evropska avtonomija, ko gre za kritično infrastrukturo in kritične produkte. EU mora postati čim bolj avtonomna. Po drugi strani pa želimo tudi na tem področju delovati v skladu z našimi evropskimi vrednotami, kot sta pravica do zasebnosti in varovanje osebnih podatkov. Gre za vrednote, ki so morda pri nekaterih naših konkurentih, ko gre za digitalizacijo, manj v ospredju. Regulacija digitalnih storitev, urejanje področja umetne inteligence ali pa s tem povezano področje upravljanja s podatki so zato za nas večji izziv kot za koga izven EU in to so vse teme, kjer bomo tudi v času slovenskega predsedovanja iskali ravnotežje med konkurenčnostjo na eni strani in spoštovanjem evropskih vrednot na drugi. Če uspemo v naši notranji razpravi najti pravo ravnotežje, potem verjamem, da lahko EU prevzame vodilno vlogo tudi pri oblikovanju digitalnih standardov na globalni ravni.
Lani decembra smo si zastavili ambiciozni cilj 55 odstotnega zmanjšanja emisij do leta 2030. S tem ciljem želimo spodbuditi tudi ostale države po svetu, da sledijo našemu zgledu. A pri tem ne gre samo za vprašanje ambicij, temveč tudi za vprašanje, kako v standarde, ki so potrebni zato, da te cilje uresničimo, prepričati tudi druge. Izven Evrope se emitira več kot 90% CO2 in tu je uspeh možno doseči samo globalno. Evropa lahko vodi proces, ne more pa cilja sama doseči in tu je treba poskrbeti, da posamični deli Evrope ne bodo plačali previsoke cene v procesu, da ne bomo uničili evropske industrije in kar najbolj skrbi naše sodržavljane, da se cene elektrike in goriva ne bodo nesorazmerno povečale in bistveno vplivale na padec kvalitete življenja.
Evropska komisija bo naslednji teden predlagala pomemben zakonodajni paket na področju podnebja in energije (Fit for 55). Pričakujemo, da bo predstavila predlog, ki bo uravnotežen in pravičen do vseh. Na ta način se lahko nadejamo, da bo dogovor o tem, kako pretopiti naše ambiciozne cilje na področju podnebja v zavezujoče pravo, možno doseči v najkrajšem možnem času. To bo dobra podlaga tudi za delovanje Unije na mednarodnih podnebnih pogajanjih letos novembra v Glasgowu.
Unija evropskega načina življenja, vladavine prava in enakih meril za vse Evropejci, roko na srce, ne razmišljamo pogosto o tem, kaj pomeni evropski način življenja, ker ga živimo, smo sredi njega. Zdi se nam samoumeven, a ni tako. Socialno-tržno gospodarstvo je evropski izum. Drugje po svetu urejajo ekonomske in socialne odnose nekoliko – ali pa precej - drugače kot mi. Marsikdo nam tudi zavida naše rešitve. Ko se torej pogovarjamo o evropski zakonodaji na področju minimalne plače, ali o čezmejnemu prenosu pravic socialne varnosti, imejmo to v mislih. Imamo recimo tudi  evropski model športa. Ta ne temelji na elitizmu ali izključevanju, ampak na enakih izhodiščnih možnostih za vse, povezovanju lokalnih skupnosti, pripadnosti.
V samem srcu evropskega načina življenja so nekatere naše skupne evropske vrednote – to je enako dostojanstvo vsakega človeka, iz tega izhajajoče neodtujljive človekove pravice in temeljne politične svoboščine.
Spoštovanje vladavine prava na osnovi enakih meril je ključno za zaupanje državljanov in državljank v javne ustanove in tudi ključen pogoj za medsebojno zaupanje med državami članicami EU. Pri vprašanjih vladavine prava mora biti jasno, da o tem, kaj je prav in kaj ne, vedno odloči neodvisno sodna  instanca,, ne pa politični organ. Prav tako pomembna je kakovost delovanja pravosodnega sistema, ki mora temeljiti na neodvisnem, nepristranskem in neselektivnem sodstvu, ki v vsaki državi članici stremi k pravičnosti in zagotavlja pravno zaščito brez odlašanja in brez nerazumno dolgih rokov. Odkar človeštvo govori o pravu, velja pravilo, da je pravica odložena, pravica odrečena.
Posebno pozornost bomo namenili svobodi in pluralizmu medijev ter  boju proti lažnim novicam, ki je še posebej potreben v okoljih z medijskimi monopoli, ki žal obstajajo tudi v Evropski uniji.
Ob tem slovensko predsedstvo opozarja na Resolucijo Parlamentarne skupščine Sveta Evrope 1096 in Resolucijo Evropskega parlamenta o evropski zavesti in totalitarizmu. Usmeritve in opozorila, ki izhajajo iz njih, so za razvoj odpornih, vitalnih demokracij trajnega pomena, še posebej pa za udejanjanje zgodovinskega cilja celovite in svobodne Evrope, ki je v miru sama s seboj. Nekatere usmeritve in opozorila obeh resolucij v nekaterih mlajših evropskih demokracijah še niso realizirana. Prav v tem vidimo del globljih razlogov za medsebojno nesporazume glede vladavine prava v posameznih članicah EU.
Mnogi niso pripravljeni ali sposobni videti primerov, v katerih standardi in jamstva vladavine prava v resnici ne ščitijo evropskih vrednot iz člena 2 Pogodbe o Evropski uniji, ampak prav nasprotno; institucijam pravne države, ki so s prehodom v demokracijo le formalno prevzele nove vloge, niso pa jih tudi ponotranjile, služijo predvsem za obrambo neupravičenih privilegijev in za ohranjanje kulture delovanja, zgrajene v desetletjih nedemokratičnih ureditev in praks, ki krčijo prostor svobode in vzdržujejo zakoreninjene neenakopravnosti in krivice.
O teh vprašanjih bomo spregovorili tudi na mednarodni konferenci, ki jo bomo organizirali v Sloveniji ob evropskem dnevu spomina na žrtve totalitarnih režimov 23. avgusta letos. Naša skupna odgovornost in trajna naloga je ohranjati živ spomin na to, da se je zavest o nujnosti evropskih integracijskih procesov izoblikovala prav v težkih in nedemokratičnih zgodovinskih preizkušnjah 20. stoletja, ki so doletele in zaznamovale narode današnjih članic EU, čeprav vsakega na svoj način in za različno dolgo časovno obdobje.
Verodostojna in varna Evropska unija, sposobna zagotavljati varnost in stabilnost tudi v svoji soseščini
Verjamemo, da je čas, da postane Evropska unija bolj strateška v razmišljanju in dejanjih pri njenem delovanju v svetu. To še posebej velja za našo neposredno soseščino. Slovenija kot predsedujoča Svetu EU bo zato v ospredje postavila sodelovanje Evropske unije z regijo Zahodnega Balkana pa tudi z Vzhodno soseščino. Zahodni Balkan je regija, ki je strateškega pomena za Unijo, zato bomo skupaj s predsednikom Evropskega sveta oktobra v Sloveniji organizirali vrh EU -Zahodni Balkan.  Širitev EU je po našem mnenju logičen odgovor na strateške izzive EU, ki jih imamo in so pred nami, tako v vzhodni soseščini kot na Zahodnem Balkanu.
Slovenija iz lastnih izkušenj dobro ve, kako pomembna je evropska perspektiva za izvajanje reform v procesu pristopnih pogajanj. Ta perspektiva mora biti oprijemljiva in takšna, da je v njeno izpolnitev mogoče resnično verjeti v času življenja aktualne generacije, sicer to ni več spodbuda. Ta oprijemljivost mora navdihovati in biti vir politične energije, potrebne za izvajanje nujnih reform na politični ravni. Biti mora vir energije in fokus politične zavesti državljanov, da bodo lahko nudili podporo potrebnim reformam od spodaj navzgor. Naš cilj je ponovno potrditi, obuditi in poživiti evropsko perspektivo za države Zahodnega Balkana, ki je bila dana na vrhu v Solunu že leta 2003. Če to storimo, potem bomo dokazali, da smo strateški igralec v svoji soseščini. Če tega nismo sposobni izvesti, če ne naredimo koraka naprej na Zahodnem Balkanu, bo te korake delal  nekdo drug z drugačnimi interesi in vrednotami.
Z regijo Zahodnega Balkana je tesno povezano vprašanje migracij, saj tu poteka ena izmed dveh večjih migracijskih poti v EU. Mislim na ilegalne migracije. Ko gre za migracije je zahteven dosje na mizi. Mislim, da se večinoma strinjamo glede pomena sodelovanja z državami izvora in tranzita migracij. Prav tako ni razlik med nami glede pomena krepitve nadzora nad zunanjo mejo EU. Manj strinjanja je morda glede nekaterih delov pakta za migracije, kot so vprašanje relokacije in solidarnosti ter odgovornosti. Tu moramo poiskati rešitve, ki bodo sprejemljive za vse države. Samo na ta način lahko zagotovimo, da bo nov sistem na koncu zaživel tudi v praksi.
Nezakonite migracije so v preteklih letih močno obremenile tudi delovanje Schengenskega območja. Schengen je ena najpomembnejših pridobitev evropskega integracijskega procesa. Tu je treba po našem mnenju, ko se, upajmo, vračamo v normalnost, vprašamo tudi o širitvi Schengenskega območja nazaj na dnevni red. Ocenjujemo, da bi se vsaki državi članici, ki izpolnjuje pogoje, moralo omogočiti članstvo v Schengenskem območju. Bolgarijo, Romunijo in Hrvaško se po nepotrebnem drži v čakalnici. To ne koristi ne njim in ne EU.
Konferenca o prihodnosti Evrope
Še nekaj stavkov o konferenci o prihodnosti Evrope. Vesel sem, da je zaključena razprava o organizacijskih vidikih konference, da je sedaj čas za vsebinsko razpravo in čas, da se sliši glas Evropejcev. Na podlagi te razprave je mogoče spomladi naslednje leto sprejeti konkretne zaključke. Smo pred veliko priložnostjo za to odkrito razpravo, da je ta čas konference o prihodnosti Evrope sovpada s številnimi vprašanji, ki so odprta. V Sloveniji bomo v okviru blejskega strateškega foruma organizirali razprave o prihodnosti EU, na katere bodo vabljeni številni gostje iz evropskih institucij, nacionalni voditelji, nekdanji voditelji, ki so sodelovali v razpravah o ustavi za Evropo, Lizbonski pogodbi, evropski think tanki, državljanke in državljani, vabljeni tudi predstavniki vseh političnih skupin v tem parlamentu.
Odprta so številna vprašanja. Slabi demografski trendi večine držav članic EU in različni pogledi na rešitve demografskega vprašanja. V velikem delu EU se soočamo z nizko volilno udeležbo na volitvah v Evropski parlament in odprta so tudi druga temeljna vprašanja evropske demokracije, tudi razkoraka med povprečnim Evropejcem in EU institucijami. Poskusi ne-voljenih subjektov, da bi prevzeli vlogo tistih, ki jih izvolijo volivci.  Imamo vse več potrošenega časa za medsebojne politične prepire v EU in zato manj časa za resne razprave o strateških in razvojnih dilemah. Smo na razpotju mnogih poti. Potrebujemo tudi odgovore na strateške zunanjepolitične in varnostne dileme oziroma vsaj širšo in odkrito razpravo o njih:
Kako okrepiti vlogo EU, da bo sposobna močneje vplivati na trende globalizacije? Ko smo sprejemali Lizbonsko pogodbo, sam sem med podpisniki, smo rekli, da bo s to pogodbo EU sposobna usmerjati globalizacijo. Danes se moramo vprašati, kje smo to dejansko sposobno in kje je treba naredit še veliko, da bomo. Doseči moramo soglasje, ali je hitra širitev EU na Zahodnem Balkanu in Vzhodni soseščini strateški odgovor na strateške izzive? Ali sploh obstaja kaka dobra alternativa močnejšemu varnostnemu in vojaškemu angažmaju EU v Sahel regiji, kjer terorizem preprečuje izvedbo najosnovnejših humanitarnih, izobraževalnih in razvojnih projektov in se ta nevarnost širi.
Kako opredeliti dolgoročni odnos med EU in Rusko federacijo? Med EU in Turčijo, ki postaja najvplivnejši dejavnik  v Sredozemlju?
Kje je meja med gospodarskimi ter trgovinskimi odnosi med EU in Kitajsko in potrebno strateško avtonomijo EU?
Kako vsestransko in hitreje krepiti odnose z Indijo, najštevilčnejšo demokratično državo na planetu?
Potrebujemo tudi odkrit pogovor o naši odgovornosti za žrtve in trpljenja, ki so bile in še bodo, ker se npr. umikamo iz Afganistana in ljudi tam na milost in nemilost prepuščamo Talibanom. Doseči moramo dogovor o tem, da v bodoče ne sodelujemo pri aktivnostih, ki nekaj zgolj razsujejo, ne omogočijo pa postavitev nečesa novega, boljšega, trajnega.
Potrebujemo tudi streznitev in spoznanje, da velika, dobra in nepogrešljiva brez primere v globalnem svetu mehka moč EU ne zadošča nikjer, kjer ljudem nismo sposobni zagotoviti tudi temeljne varnosti in osnovnih človekovih pravic. Da EU, če hoče postati najprej prva regionalna, potem pa tudi globalna sila, enostavno potrebuje kombinacijo mehke in trde moči.
Spoštovani poslanke in poslanci,
za našo kratkoročno prihodnost je trenutno najpomembnejše, da ustavimo pandemijo in čim hitreje gospodarsko okrevamo po njej. V okrevanje je treba vključiti tudi digitalni in zeleni prehod. Za dobro prihodnost nasploh, za prihodnost naše in prihodnjih generacij Evropejcev pa je najpomembnejše, da se odkrito pogovorimo o odprtih strateških dilemah in najdemo skupne rešitve, ki omogočajo pot naprej.

Galerija slik

Zadnje objave

Fri, 8. Nov 2024 at 06:34

1699 ogledov

Javno opravičilo gospodu Gregorju Markoviću!
Luka Perš se opravičujem gospodu Gregorju Markoviću osebno in kot direktorju podjetja Auto finance d.o.o. za objavo neresničnega članka o njem, ki sem ga dne 28.12.2021 objavil na spletnem portalu "prava.si."z naslovom "Požareport razkril Tanjo Tolimir, ki je izdajala kavaškemu klanu! To je njena slika! Razkrivamo partnerja Tanje T.!" ter za objavo tega članka na spletnem portalu X oz. takrat še Twitter."Po sklepu sodišča mora biti to opravičilo objavljeno kot prva novica na na naslovni strani do dne 8.11.2025.Luka Perš

Wed, 6. Nov 2024 at 10:54

1491 ogledov

Ali bo obalna kriminalistična klika za šefa koprskih kriminalistov nastavila Dušana Ribaša in se znebili Primoža Ogrinca?
Naši obalni kriminalistični viri so nam povedali, da se bo v bližnji prihodnosti zgodila zamenjava vodje na SK PU Koper. Sedaj mesto vodje koprskih kriminalistov zaseda Primož Ogrinc, a tam po informacijah naših virov ne bo ostal več dolgo. Prvi kandidat za novega šefa koprskih kriminalistov je Dušan Ribaš, dolgoletni akter igralcev blizu obalne kriminalistične klike in dolgoletni sodelavec lani upokojenega obalnega kriminalista Deana Juriča.V našem mediju smo že večkrat razkrivali delovanje nekaterih akterjev iz tako imenovanega omrežja obalne kriminalistične klike. Večkrat smo kritično namigovali in indicirali, da je manjša skupina obalnih kriminalistov prevzela ključno vlogo nadzora v trgovini s prepovedanimi drogami, orožjem in prostitucijo na območju Obale. Enako smo večkrat zapisali, da so s pomočjo dnevnih obalnih policijskih - kriminalističnih kadrov prevzeli ključna mesta znotraj policije.V času zadnje Janševe vlade so z mesta dolgoletnega šefa koprskih kriminalistov umaknili dolgoletnega obalnega kriminalista Deana Juriča. O njem smo v našem mediju že večkrat pisali in razkrivali njegovo vlogo v delovanju znotraj slovenske policije. Tudi v katere domnevne sumljive zadeve bi bil lahko vpleten.Dušan Ribaš, Dean Jurič in Ljubo Volmut. (Foto: Posnetek zaslona- Prava.si, Policija, Youtube, 24ur, Pozareport)Se pripravlja kadrovska čistka v SK PU Koper? Prihaja Dušan Ribaš, dolgoletni bližnji sodelavec Deana Juriča?V času tretje Janševe vlade je tedanje vodstvo policije po dolgoletnem vodenju SK PU Koper umaknil Deana Juriča z mesta vodje in ga premestili v upravo sedaj že ukinjene avtocestne policije. V času sedanje vlade pa se je za kratek čas zaposlil na NPU in se ob koncu lanskega oziroma v začetku letošnjega leta upokojil.V času tretje Janševe vlade je v juliju 2021 novi vodja SK PU Koper postal Primož Ogrinc. Gre za dolgoletnega kariernega policista in kriminalista, ki je v policiji zaposlen že od leta 1998. Kot smo izvedeli iz zelo dobro obveščenih obalnih kriminalističnih virov pa se obeta kmalu njegova zamenjava. Kaj je njegov edini greh? Da so ga na strokovno mesto vodje koprskih kriminalistov imenovali v času zadnje Janševe vlade. Kot je povedal aktualni predsednik vlade dr. Robert Golob morajo biti iz policije umaknjeni vsi višji policijski kadri, ki so bili imenovani v času prejšnje vlade. Zdaj bo zelo verjetno podobna usoda doletela Primoža Ogrinca.Sedanji vodja SK PU Koper Primož Ogrinc. (Foto: Posnetek zaslona- Regional Obala)Kot kaže je tudi še en bližnji kader akterjev omrežja obalne kriminalistične klike, aktualni generalni direktor Policije Senad Jušić, z "operacijo Koper" pričel ustvarjati vodstvo po željah vplivnega omrežja sestavljenih iz nekdanjih in sedanjih obalnih kriminalističnih operativcev. Jušić je pričel svoj mandat kot v.d. generalnega direktorja Policije z dnem 24. februar 2023. Že 14. julija 2023 je za novo komandirko PU Koper postavil Alenka Korošec Peruzin. Ali bo direktorica Policijske uprave Koper Alenka Korošec Peruzin zamenjala sedanjo vodjo SK PU Koper Primoža Ogrinca? (Foto: Posnetek zaslona- Policija)Vse kaže, da bo poslednje želje obalni kriminalistični kliki izpolnila prav Korošec Peruzin. Naši obalni kriminalistični viri so nam med drugim zaupali, da bo Korošec Peruzin brez krividnih razlogov zamenjala Ogrinca. Kdo bi ga naj zamenjal? Dušan Ribaš, dolgoletni sodelavec Deana Juriča in dolgoletni izvšitelj želja akterjev blizu kroga obalne kriminalistične klike. Generalni direktor Policije mag. Senad Jušić je še kot v.d. imenoval Alenko Korošec Peruzin za novo direktorico PU Koper. (Foto: Posnetek zaslona-Policija)O njej smo med drugim v članku z naslovom DOSJE KRIMINALISTIČNI OPERATIVCI LJUBA VOLMUTA: Razkrivamo imena kriminalistov, ki delujejo v interesu OBALNEGA MEHANIZMA!!! objavljenega dne 18. avgust 2022 zapisali sledeče:"Ljuba Volmuta, nekdanjega kriminalista na SKP PU Koper. Preko Ljuba Volmuta imata odločilen vpliv na delovanje koprskih kriminalistov in policistov prav Aldo Krejačič in Jamnikov samooklicani rejnik Bruno Korelič. Ključni vlogi obvladovanje policije za obalno omrežje ves čas igrata PU Koper in PU Celje. Zato vas naj ne čudi, ko se pred leti znebili celjskega kriminalista Simona Goluba. Le ta je po "uradnih podatkih" padel z lestvice in se ubil. Dan pred pričanjem na Logarjevi komisiji. Čudno.Ljubo Volmut je tista oseba, ki stoji za večino napisanih kazenskimi ovadbami proti političnim in gospodarskim nasprotnikom obalnega omrežja. To je enkrat javno povedal tudi predsednik SDS-a Janez Janša. Vendar Volmut tesno povezan z omrežjem Splošne plovbe. Tako je njegov svak bil direktor hčerinskega podjetja Splošne plovbe v tujini, Splošne plovbe Singapur."Zato se le vprašajte, v čigavem imenu bo vodil SK PU Koper morebiti prihajajoči vodja Dušan Ribaš?Luka Perp

Mon, 28. Oct 2024 at 15:02

2661 ogledov

Kraljica postopkov- tožilstvo pripravlja Golobu podoben scenarij kot sta ga že doživela Milović in Janša?
Del slovenske javnosti že dlje časa pričakoval, da se bo »pravna država« izkazala tudi pri trenutnem predsedniku vlade dr. Robertu Golobu. Spomnite se samo bosanskih poslov s hidroelektrarnami in sekanci, poslovanje hčerinskih družb GEN-I na območju Zahodnega Balkana, Martin Berishaj, nakup Elektro energije, romunski bančni račun, Star Solar itd... Začuda, do sedaj »pravna država« v teh primerih ni reagirala. Je pa že dlje časa slovenska javnost spremljala spor med Golobom in njegovo nekdanjo ministrico za notranje zadeve Tatjano Bobnar, sedaj zaposlena kot svetovalka v uradu predsednice RS Nataše Pirc Musar. Še Erika Žnidaršič in njena ekipa raziskovalnih novinarjev je temu posvetila »60 minutes«. V njej pa je Golobov odvetnik Stojan Zdolšek javno s svojimi izjavami nakazoval, da gre v primeru spora Golob vs. Bobnar za politično in medijsko rušenje trenutnega predsednika vlade. Zdolšek je pozabil omeniti, da je iz nekdanje Golobove družbe Gen-I po podatkih aplikacije Erar od septembra 2023 do danes prejel nekaj nad 30 tisoč evri, skupaj pa od omenjene družbe že več kot 88 tisoč evrov. Pustimo finance raje na miru.V osrednjih medijih se je hotelo pokazati, da je ključno vlogo v primeru Bobnar odigrala policija. Le ta je vložila kazensko ovadbo na SDT. Vendar vsak malo pravno podkovan državljan zelo dobro ve, da delo policije ves čas usmerja tožilstvo. Zato jih tudi imenujemo kraljica postopka. Ves postopek je v njihovih rokah. Lahko te za eno zadevo preganjajo tudi dvajset let. Bo že sodnik odločil, ali si kriv ali nisi. Tako je tudi novinar Reporterja Igor Kršinar v podkastu omenjenega medija povedal, da bi policija ovrgla ovadbo, a je na zadevi vztrajala tožilka SDT Blanka Žgajnar. Zdaj se slovenska javnost sprašuje, kakšne bodo sledeče poteze SDT. Mi stavimo, da bo sledila sodna preiskava in se tudi lahko pričakuje, da bo enkrat v prihodnosti specializirana državna tožilka Blanka Žgajnar razširila obtožnico proti Golobu. Foto: Prava.siKaj je SDT se je lepo pokazalo v primeru Milović. Med drugim smo v članku z naslovom Zakaj je primer MILOVIČ ŠOLSKI PRIMER IZVAJANJE SELEKCIJE NA TRGU S STRANI KRALJICE POSTOPKOV-TOŽILSTVA GROBARJEV SLOVENIJE? Zapisali sledeče:"Primer Milović le dokazuje, da kraljica postopkov-tožilstvo po naročilu naročnikov, ki spominjajo na organizirano kriminalno združbo akterjev grobarjev slovenskega gospodarstva in politike VSEH IDEOLOŠKIH BARV izvaja selekcijo na trgu. "Foto: Posnetek zaslona- PožareportSamo spomnite se kaj vse je doživljal Milović. Dvakrat oproščen, štirikrat spremenjena obtožnica. Trikrat ponavljali proces, da so očistili podobo gospoda na delovnem mestu v Švici. Zdaj pa še malo pomislite na zloglasni sodni proces Patria. Kaj je v oddaji Pričevalci o slovenskem tožilstvu povedal svetovno znani podjetnik Walter Wolf? Da je slovensko tožilstvo kriminal.SDT tožilka Blanka Žgajnar in nekdanja generalna državna tožilka Barbara Brezigar. (Foto: Posnetek zaslona- Finance)Jp, spoštovani premier dr. Robert Golob, sedaj ste vi prišli na vrsto. Verjetno boste morali v prihodnje nameniti en lep del finančnih sredstev svojim odvetnikom. Glede na to, da sami zelo dobro veste, kdo drži ključne škarje nad delovanjem tožilstva se lahko enkrat zapeljete do njegove pisarne na Bavarskem dvoru. Sedaj se bo Golobu pričelo dogajati v slovenskem pravosodju to, kar doživljata dolgoletni ljubljanski župan Zoran Janković in dolgoletni predsednik Slovenske demokratske stranke Janez Janša. Janković še sedaj misli, da je nedotakljiv za »pravno državo«. Spomnite se samo na njegovo izjavo na hrvaški nacionalni televiziji. Janša pa se dobesedno sooča z absurdnimi obtožbami v zadevi Trenta. Slovenski državljani, primer Trenta vas opozarja, da svoje zemljišče lahko prodate. Samo mora biti pravi kupec in pravi ponudnik. Verjetno zato Janša skupaj s svojim odvetnikom Francijem Matozom v zadnjem času obiskuje skoraj vsak teden celjsko sodišče. Spoštovano pravosodje, če res mislite Janšo poslat v zapor zaradi Trente, potem mora celotna Golobova vlada v zapor zaradi Litijske! Luka Perš

Fri, 25. Oct 2024 at 13:56

2321 ogledov

Ali se Tone Rop zaveda, da je le kmet na šahovnici na smrt skreganih dveh obalnih klanov v bitki za prevlado Slovenije?
Zakaj je predsednica države RS Nataša Pirc Musar predlagala Toneta Ropa, ne pa Saše Jazbec za bodočega guvernerja banke Slovenije? Trenutna predsednica države zelo dobro ve, katero obalno omrežje jo je rušilo v času zadnje predsedniške kampanje. Nič, dogaja se spet klasična nagajalska vojna med dvema obalnima klanoma. Eden je bil v rokah akterjev omrežja posameznikov okrog Splošne plovbe Portorož ( vir Finance 2007) in akterjev omrežja posameznikov okrog Luke Koper. Zdaj sta umrla tako nekdanji dolgoletni direktor Splošne plovbe Portorož Aldo Krejačič kot nekdanji dolgoletni predsednik uprave Luke Koper Bruno Korelič. Že večkrat je bilo v medijih razkrita povezanost med dolgoletnim državnim uradnikom Borutom Jamnikom in Koreličem. V Slovenskih novicah in tudi v srbskih medijih so Jamnikovo omrežje označili za grobarje slovenskega gospodarstva. Verjetno je večina že pozabila, da je bil Rop odgovoren za koordinacijo v osrednji Sloveniji v omrežju akterjev okrog Petra Rigla. Le ta je pred mnogimi leti umrl nenadno v čudnih okoliščinah naravne smrti. Rigl je bil eden redkih, ki se ni pustil in ni podlegel Obali. Po njegovi smrti pa je Obala kot maligna rakava tvorba podivjala. Na žalost se Slovenija s tem še vedno sooča. Se še spomnite mogoče našega članka, kakšno vlogo sta v času finančne krize imela Vesna Vuković in Borut Jamnik? Kdo je bil ključnih Jamnikovih operativcev na Banki Slovenija? Saša Jazbec, kot je povedal v oddaji 24ur zvečer poslanec SDS Andrej Hoivik. Zdaj bo Levica podprla kandidatko za Banko Slovenije, ki je odigrala eno ključnih vlog v potapljanju slovenskega gospodarstva???Že nekaj časa je slovenska javnost pričakovala, koga bo predsednica države RS Nataša Pirc Musar predlagala za mesto guvernerja Banke Slovenije. Sedanjemu guvernerju BS Boštjanu Vasletu se bo prihodnjega januarja iztekel mandat. Med kandidati so se omenjali sedanji guverner, Saša Jazbec, Tone Rop, Sibil Svilan in Miha Mihič. Trenutna vladajoča parlamentarna koalicija Gibanje Svoboda, Socialni demokrati in Levica pa so že sporočili, da bodo podprli kandidaturo Saše Jazbec. Predsednica države RS Nataša Pirc Musar se je odločila, da za novega guvernerja BS predlaga Toneta Ropa. Zdaj so spet vsi presenečeni. Pri njeni izbiri pa sta ji pomagala prvi guverner BS France Arhar in še en nekdanji guverner BS Mitja Gaspari. Zdaj so v osrednjih medijih spet presenečeni, da je Pirc Musar namesto Saše Jazbec izbrala Ropa. Poleg tega pa bo Rop imel zelo verjetno težave s parlamentarno matematiko. Kot kažejo prvi odzivi strank trenutne vladajoče koalicije, bi vsi še raje imeli kandidatko za guvernerja BS Sašo Jazbec.Mogoče pa Ropa rešijo nekateri ostanki LDS v Gibanju Svoboda. Zanimiva je tudi reakcija predsednika SD, da javno ni podprl svojega (nekdanjega) člana stranke. Ne pozabimo, Tone Rop je bil eden prvih prebežnikov iz nekdanje dolgoletne vladajoče stranke LDS v Socialne demokrate. Nič, če bodo sedanje vladajoče stranke še naprej vztrajali na izbiri Saše Jazbec, lahko mirno zapišemo, da so vse v rokah akterjev omrežja grobarjev slovenskega gospodarstva in politike vseh ideoloških vrst. Modri deček z Dunajske 119 pa spet odpira šampanjec.Foto: Prava.siV našem mediju smo vedeli, da Nataša Pirc Musar ne bo izbrala favorizirane kandidatke s strani vladajoče koalicije Saše Jazbec, sedaj zaposlena kot državna sekretarka na ministrstvu za finance. Za osrednje medije presenečenje, za nas niti malo. Kot vedno opozarjamo, je najbolj pomembno vedeti, kdo pripada kateremu omrežju in zakaj. Prav to smo mi naredili pred predsedniškimi volitvami, ko smo jasno definirali položaj sedanje predsednice države Nataše Pirc Musar.Mi smo v dveh člankih z naslovoma Spoštovana Nataša, Obala te je ustvarila. Obala bi te znala uničiti! Spoštovani bralci, kdo je naročil analizo?! ( objavljen 3.11.2022) in Produkt OBALE in PRIVATIZERKA OSEBNIH PODATKOV! Natašina INFOHIŠA posluje z rusko SBERBANK in vključno z JAMNIKOVO HOBOTNICO! ( objavljen 7.11.2022) eno najbolj natančnih analiz o Nataši Pirc Musar. "Naročnik analize je zagotovo vedel, katere podatke potrebuje, kaj išče, kje in pr ikomur bo to dobil ter kdo mu bo to vse skupaj zložil. Ta oseba je že v preteklosti morala sodelovati. Glede na pričakovanja naročnika lahko domnevamo, da je s to osebo oz. skupino oseb v preteklosti pogosto sodeloval. Ta oseba ima in mora imeti določena specifična znanja, da lahko naredi tako analizo. Vešč mora biti iskati podatke po Ajpesu, E-bonitetah, Bizi, Bisnode in drugih javno dostopnih podatkov v Sloveniji in v tujini. Če ne uspe dobiti vseh podatkov na tak način, jih lahko dobi pri banki tarče. Seveda nastane problem, ker banka teh podatkov nepooblaščeni osebi ne da. Lahko bi dobili sodni nalog, vendar moramo dvomiti, da se je to v tem primeru tudi zgodilo. Torej je te podatke verjetno dobila institucija oz. urad, ki lahko dobi te podatke mimo sodne odločbe. Znotraj takšne institucije mora biti vodja oz. direktor, ki dovoli točno določenemu zaposlenemu, da izdela in pripravi tak izdelek. Sicer bi lahko šlo za delo na črno na račun slovenskih davkoplačevalcev. Oseba, ki je napisala točno to raziskavo ima verjetno svoj slog pisanja. V prikazanem primeru je to oseba, ki uporablja izraz analiza od začetka do konca. Verjetno uporablja ta izraz pri vseh svojih izdelkih. Takih oseb s takimi kariteristikami (značilnosti) je v Sloveniji izredno malo. Domnevamo lahko na nivoju Slovenije samo ena oseba. V primeru, da je dokument nezakonito našel svojo pot v medije se je moralo to dogajati z veliko verjetnostjo že v preteklosti, ki meji že na gotovost. Najbolj je bilo možno že opaziti, ker so podatki včasih čudežno pricurjali točno dolečeni osebi določenega slovenskega medija. Le ta misli, da je najbolj brihtna in zvita oseba v državi."Foto: Prava.siZakaj grobarji slovenskega gospodarstva in politike vseh ideoloških vrst niso zadovoljni z izbiro Antona Ropa za bodočega guvernerja Banke Slovenije?Nič, Pirc Musar po politični in gospodarski liniji sodi v omrežje akterjev okrog podjetja Splošna plovba Portorož (omrežje Komandos Finance 2007) , v svoji Info hiši pa služila predvsem s podjetji, ki so močno povezani z akterji okrog sedanjega predsednika državne SID banke Boruta Jamnika. Nekateri pa so Jamnikovo omrežje večkrat označili za grobarje slovenskega gospodarstva ( Slovenske novice, srbski mediji itd..). Verjetno je Nataša Pirc Musar med volilno kampanjo hitro ugotovila, kdo jo dejansko ruši. Verjetno tudi ve, iz katere institucije so pricurjali podatki o sporni poslovniški hobotnici njenega soproga Aleša Musarja. Sedanja predsednica RS pa se tudi zaveda in ve, koga je v preteklosti kot mlada novinarka obiskovala na Obali. Pa tudi Tone Rop se je nekaj časa smukal v obalnih poslih. Ste že pozabili na projekt otok Izola ? Lepo je pogledati malce stare naslove na Siolu, ko je tam še pisala trojka Cirman, Vuković in Modic. Že večkrat pa smo tudi navedli, da so le medijski zvočnik omrežja akterjev grobarjev slovenske politike in gospodarstvenikov vseh ideoloških vrst. Mi smo našli dva zanimiva naslova - Rop, Zemljarič in Rekar obupali in Kaj imajo skupnega afera Orion, Anton Rop in Janez Zemljarič. Zato ne bodite presenečeni, ko boste v prihodnjih dneh predvidevamo brali članke s kritično vsebino o Nataši Pirc Musar ali Tonetu Ropu. Sploh nas ne čudi, da sta Ropa za mesto guvernerja BS predlagala France Arhar in Mitja Gaspari.Foto: Posnetek zaslona-SiolSpoštovani državljani, ste že pozabili na prodajo banke Koper Italijanom? Kdo je to dovolil? Kdaj se je to zgodilo? Katera vlada je to dovolila? Kdo je takrat zasedal mesto guvernerja BS? Kdo je bil predsednik Unicredit v Sloveniji? Če veste odgovoriti na vsa ta vprašanja vam je jasno, zakaj je bil za kandidata guvernerja BS predlagan Tone Rop.Tone Rop sodeloval pri rušenju Janševe vlade ob koncu leta 2020????Sam pa se spominjam še nekaj drugega. Se še mogoče spominjate nekaj verzov iz mojega članka za Novo24tv z naslovom [Ekskluzivno] Kako so bili “stari fantje” zasačeni pri rušenju vlade! V igri naj bi bila vsaj dva milijona evrov! objavljenega dne 4.2.2021. Med drugim sem zapisal:"Sedaj vam bomo predstavili zabavo, ki se je po besedah virov dogajala v okolici domovanja zadnjega LDS predsednika vlade Antona Ropa. “Dne 16.decembra je skupina vplivnih igralcev na levem političnem polu slavila razsutje tretje vlade Janeza Janše. Slavili so zmago in uživali v pitju šampanjca. A niso vedeli, da jih snemajo tuje varnostne službe,” pravijo naši žvižgači in ob tem zatrjujejo, da naj bi jih že dlje časa (vsaj 2 leti) nadzirala in opazovala ameriška NSA. “Veselje ni trajalo dolgo. Gregor Golobič je preko svojih zaupnikov hitro izvedel, da je načrt padel v vodo.”“Denar je bil v začetku decembra lanskega leta pri Gregorju Golobiču. Pogovarjali so se, da bodo za vsakega poslanca zapravili do 300 tisoč evrov. Skupno so razpolagali z več kot dvema milijonoma evrov. Dogovorjeno je bilo, da bo vsak poslanec prejel denar 24. decembra 2020. A se jim je načrt podrl, ko so jih 16. decembra 2020 na zgoraj omenjeni zabavi, razkrili,” še navajajo naši viri. Ob koncu članka lahko le zapišemo, da to niso pravljice za lahko noč. Naši šepetalci so osebni tuji agentje Draga Kosa v tujini. Delujejo v Bosni in Hercegovini, Makedoniji in Srbiji. Čakamo na reakcije."Kolikor se jaz spominjam, je bil ta članek objavljen ves dan na naslovnici. Začuda, ni bilo nobenih groženj s tožbami ali umikom članka. Tudi vodstvo Novo24tv mi ni nikoli povedalo, da so dobili kakšne klice zaradi članka. Mogoče pa se bo sedaj kot kandidat na guvernerja BS odzval Rop. Bomo videli. Foto: Posnetek zaslona-Nova24tvAli bodo ostanki omrežja Komandos nastavili svojega "bančnega mandžurijskega kandidata" na vrh BS?V našem mediju smo že večkrat zapisali imena Janez Kocjančič, Janez Zemljarič, Aldo Krejačič, Borut Šuklje, Ilka Kariž in Bruno Korelič imeli velikanski vpliv na svoje operativce na področju delovanja v delu gospodarstva, zdravstva, sodstva, tožilstva, policije, finančnega- bančnega sistema ter neodvisnih regulatorjev. Težava nastane, ko hoče en klan imeti vse zase. Ne glede na medsebojna nagajanja sta se klana vsaj na državni ravni zavedala svoje moči in se bolj rahlo kdaj pa kdaj potipala kot pa napadala. A sedaj po smrti nekdanjih dolgoletnih direktorjev Splošne plovbe Portorož in Luke Koper je na razpolago vse. Ker se mladci med seboj niso nikoli marali, so sedaj že nekaj časa v vidni medsebojni vojni. Kaj pa je bila afera Litijska? Totalni spopad dveh obalnih klanov! PIKA!Zakaj je sploh pomembno, da le en obalni klan obvladuje Bako Slovenijo? Če malce logično sarkastično razmišljamo, jebiga, krade lahko samo eden. Ker če bosta kradla dva ali več, se hitro lahko znajdete na mednarodnem radarju Evropske centralne banke. V našem mediju smo večkrat kritično obravnavali sedanje vodstvo in način delovanja Urada za preprečevanje pranje denarja. Tudi zelo dobro se ve, katero obalno omrežje ga nadzoruje in zlorablja njegove podatke za notranje politične boje in prevladujočo vlogo v slovenskem gospodarstvu.A veste, kaj ima tudi Banka Slovenije? Svoj urad za preprečevanje pranje denarja. Zakaj ne bi s pomočjo Saše Jazbec zavzeli še eno institucijo za omrežje akterjev omrežja modrega dečka z Dunajske 119 v Ljubljani? Nataša Pirc Musar bo raje v DZ pošiljala vse druge kandidate, saj dobro ve, komu pripada Saša Jazbec.Poleg tega bo eno izmed obalnih omrežij obvladovalo in postavljalo pravila v slovenskem bančnem prostoru. Kdo lahko kupi banko? Kdo lahko dobi kredit? Komu lahko damo kredit? se lahko sprašujejo akterji na področju gospodarstva, bančništva in financ. Foto: Posnetek zaslona-SiolZakon o tonažiA se še mogoče spominjate novinarskega članka z naslovom Korupcija, ki se je lahko bojimo: kdo nam piše zakone in reže kruh? Primoža Cirmana in Vesne Vuković z dne 4. julija 2018? O čem sta problematizirala v članku? Verjetno noben Slovenec ne ve, kaj bi lahko pomenil Zakon o tonaži. To pa zelo dobro vedo ostanki omrežja Komandos, ki so že v prejšnjem stoletju prevzeli ključne akterje okrog podjetja Splošna plovba Portorož. Že dlje časa si akterji prizadevajo, da bi trenutni spisani zakon doživel še dodatne spremembe v korist. To so tudi s pomočjo tedanjega državnega sekretarja na MF Tilena Božiča tudi načrtovali. Le ta je bil državni sekretar na MF v času sedanje vlade, a je odstopil s položaja zaradi slabo skomunicirane predstavitve sprememb na področju davčne zakonodaje. V letu 2018 je bila vladajoča Cerarjeva koalicija tik pred tem, da zakon v tretjem branju potrdijo. A so si pred tretjim ključnim branjem premislili v SMC in SD in je zakon padel. Pri tem še 56-letna smrklja z Obale z začetnim imenom na A in prvo črko priimka na S se že dlje časa trudi, da bi preostanek denarja v višini 140 milijonov evrov iz tujine prekanalizirala nazaj v Slovenijo. Edina rešitev, da sredstva pridejo nazaj je sprememba zakona o tonaži. Baje da se je parlamentarna preiskovalna komisija ustanovila izključno zaradi nje, ker bi radi izvedeli kje vse so jo zasačili. Vsi drugi očitki, skupaj s kraljico postopkov- tožilstvo so distrakcija in služijo samo zavajanju javnosti. Mogoče se sprašujete, kaj v tej zgodbi počne Tone Rop, nekdanji vidni politik LDS, finančni minister, premier in podpredsednik Evropske investicijske banke? Nič, tokrat bo vlogo kmeta v igri šaha igral Rop med obalnima klanoma Komandos in grobarji slovenskega gospodarstva in politikov vseh ideoloških vrst.Luka Perš

Tue, 17. Sep 2024 at 23:37

701 ogledov

Izrek sodbe opravilna številka I K 66593/ 2023

Tue, 17. Sep 2024 at 23:37

920 ogledov

Izrek sodbe opravilna številka I K 66593/ 2023
Teme
Janez Janša EU parlament Strasbourg predstavitev programa predsedovanja EU

Prijatelji

NAJBOLJ OBISKANO

Predsednik vlade Janez Janša evropskim poslancem v Strasbourgu predstavil prednostne naloge predsedovanja Slovenije Svetu EU