Podpri delovanje neodvisnega raziskovalnega medija prava.si
Kdo je v resnici brskal po podatkih škofa Andreja Sajeta?
Vprašanje se postavlja, ali je novo vodstvo UPPD imelo zakonsko podlago za ponovno odpiranje že zaključenih zadev in lansiranje finančno obveščevalnih analiz policiji in tožilstvu preko pavšalnih kazenskih ovadb?
prava .
Slovenija

Ponedeljek, 31. Julij 2023 ob 08:39

Odpri galerijo

Anika Vrabec Božič in Andrej Saje. (Foto: Posnetek zaslona-Facebook in Katoliška cerkev)

Slovenski osrednji mediji že dva meseca izvajajo medijsko čistko nad nekdanjim direktorjem Urada za preprečevanje pranje denarja (UPPD) dr. Damjanom Žugljem. Še več, že nekaj se v slovenski javnosti ustvarja atmosfera, da smo priča slovenski verziji afere Watergate. Mediji v lasti družine Odlazek in mediji v posredni lasti Dragana Šolaka želijo prikazati, da vse preiskave, ki jih je izvedel UPPD pod vodstvom Žuglja temeljijo na anonimkah. Po naših informacijah pa seveda to ni res. Žuglja pa želijo etikirati z Watergatom in Stasijem, čeprav se zelo dobro ve, kateri direktor UPPD-a je najbližje definiciji uslužbence Stasija oziroma jugoslovanski različici Udbe. Morda pa se čutijo nekdanji ljubitelji in člani nekdanjega jugo Stasija ogroženi in zasedajo vidne funkcije v tujih institucijah. Slovenija svoje vrste ni očistila tako kot Nemčija, ki je celo uzakonila, da taki ljudje ne morejo delati v državnih službah in v tujini zasesti pomembne funkcije. Ae pri nas je zgodba popolnoma drugačna. Zasedajo pomembne funkcije v tujih institucijah in kjer predstavljajo Slovenijo! Sramota! In vzpostavljajo in vzdržujejo paralelne sisteme! V čem je prva bistvena težava, da je zgodba osrednjih medijev zlagana in ponovno politično motivirana proti predstavnikom t.i. slovenske desnice. Zakaj hudiča osrednji mediji ne objavijo vsebino anonimke? Odgovor je preprost. Ker se jim bo njihova medijska gonja proti Žuglju sesula kot hišica iz kart. Šolakovci pa so v zadnjem članku o UPPD zapisali, da je imela pomembno vlogo članica SDS Petra Zakrajšek. Tudi to ne drži, Zakrajškova pa je verjetno medijsko diskreditacijo doživela zelo verjetno od nekaterih posameznikov iz dolenjske-grosupeljske naveze, ki vsak dan čakajo na vlak na železniški postaji v Ljubljani. Ter še nekaj. O napadih na Petro Zakrajšek kot bivšo zaposleno na UPPD smo v preteklosti že pisali. Po naših informacijah izgleda, da se nekateri bojijo, da bi zelo sposobna in strokovna oseba se politično reaktivirala. Očitno želijo z diskreditacijami to onemogočiti. Spoštovani državljani, težava je v tem, da osrednji mediji nalašč molčijo kaj je sploh naloga UPPD. To zelo odlično v javnem odzivu na svoje medijske diskreditacije razloži dr. Damjan Žugelj. Apčihaaaa!! mediji, UPPD se ukvarja s finančno obveščevalno dejavnostjo. Njihovo delovanje temelji na sprejetih odredbah in pravilih, ki jih je sprejel v preteklosti Evropski parlament. Dolžni so prevereti vsako informacijo, ki jo nekdo posreduje UPPD. Predhodni pretekli direktorji pred Žugljem na UPPD (Kludijo Stroligo, Darko Muženič itd...) so nalašč držali posameznike v postopkih več let, saj so jih tako imeli na vrvici. Žugelj in ekipa pa je v kratkem delovanju veliko starih postopkov strokovno pregledala, izvedla pravilne zakonodajne postopke in zadevo priključila. Če so sumili, da je bilo kaj narobe so posredovali prijavo na FURS. A kot kaže, je celotna medijska gonja proti Žuglju posledica dejstva, da je zelo verjetno sedanje vodstvo prebivalke Ankaranskega-Hrvatinskega hriba Anike Vrabec Božič postopalo nezakonito v primeru novomoškega škofa Andreja Sajeta. "Seveda, pozabite povedati, da ste sami pisno odredili ponovno odpiranje že starih zaključenih zadev javno pa to pripisujete drugim (!). To je nezaslišana zloraba institucije za ciljan obračun s posamezniki. To nismo delali mi, to delate vi. O naših preiskavah, ki so bile profesionalno izvedene, se ne bi sicer vedelo nič. Tam, kjer se nepravilnosti ob dolžni preverbi niso ugotovile, te osebe niso imele posledic in so bile zadeve zaključene. Šele sedaj, ko pa vi javno objavljate njihove konkretne osebne podatke je vejetno, da jih bodo imele. Delate to kar očitate in lažno pripisujete drugim. In takša dejanja so huda kazniva dejanja, organi pregona pa kljub prijavam nič (!) Zato pa preganjajo bivše zaposlene. To norijo, to uhajanje podatkov iz UPPD, »pasenje« drugih institucij po neodvisnem in avtonomnem UPPD mora zaustavit policija in tožilstvo (!)", je v javnem pismu na odzive medijskih obtožb osrednjih medijev odgovoril dr. Damjan Žugelj. Vprašanje se postavlja, ali je novo vodstvo UPPD imelo zakonsko podlago za ponovno odpiranje že zaključenih zadev in lansiranje finančno obveščevalnih analiz policiji in tožilstvu preko pavšalnih kazenskih ovadb? Zakaj je novo vodstvo UPPD (Vrabec Božič), ki se je med zbiranjem finančno-obveščevalnih podatkov celo zaposlila pri preiskovancu in zakaj ni odreagirala ter zaščitila vse tiste osebe, ki so bili predmet analize in sploh ne bi smela informacij policiji in tožilstvu? Sploh pa v primerih v analiz, ko UPPD pod vodstvom Žuglja ni niti ugotovil nobenih nepravilnosti. Zakaj so se ta imena sploh pojavljala na policiji, tožilstvu in v medijih? Postavlja se zelo resno vprašanje, kako je možno v državi, ki je članica EU odtekajo finančno obveščevalni podatki in analize o posameznih osebah na policijo, tožilstvo in medije. Kako je možno, da se finančno obveščevalni podatki in analize tujih obveščevalnih služb na tak način zlorabljajo in dajejo v javnost? To da na našem tožilstvu nekaj ne štima se vidi že iz vesolja. Saj bi morale ta institucije pri takih zlorabah takoj odreagirati in zaščititi mednarodne dane zaveze Združenim narodom, Evropskemu parlamentu in izkazati vsaj minimalno spoštovanje do slovenskega državnega zbora, ki je implementiral te zaveze v našo zakonodajo. Glede škofa Sajeta se je potrebno vprašati, kdo v resnici stoji za gonjo proti njemu osebno. Damjan Žugelj in SDS zagotovo nista. V mandatu Vrabec Božič se je to nezakonito lansiralo v javnost in se v izbranih medijih neprestano podpihuje. Ne verjamemo, da so tile generatorji in avtorji diskreditacij. Poiskati bi jih morda bilo potrebno v ex- tožilskih vrstah v navezavi z orto Cerkvijo in njegovim dečkom iz policije. Saj veste, kdo je mišljen. Koliko pa ima prste znani obalni odvetnik, sin nekdanjega cerkvenega odvetnika, da pri celotni zadevi ima svoje umazane prste vmes bo pa morala nova cerkvena struja sama ugotoviti in sankcionirati po potrebi kakor sama ve in zna.

ODZIV DR. DAMJANA ŽUGLJA NA ZLONAMERNE INr »LAŽNJIVE« NAVEDBE V MEDIJIH:

Brskanje je ponovno odpiranje starih zaključenih zadev, to kar počnete, ter osebne podatke o konkretnih osebah nezakonito na minuto javno objavljate. S tem jih označujete, diskreditirate in njihove osebne podatke dajete javno na vpogled. S tem tem osebam zavestno in naklepno povzročate škodo. Seveda, pozabite povedati, da ste sami pisno odredili ponovno odpiranje že starih zaključenih zadev javno pa to pripisujete drugim (!). To je nezaslišana zloraba institucije za ciljan obračun s posamezniki. To nismo delali mi, to delate vi. O naših preiskavah, ki so bile profesionalno izvedene, se ne bi sicer vedelo nič. Tam, kjer se nepravilnosti ob dolžni preverbi niso ugotovile, te osebe niso imele posledic in so bile zadeve zaključene.

Šele sedaj, ko pa vi javno objavljate njihove konkretne osebne podatke je vejetno, da jih bodo imele. Delate to kar očitate in lažno pripisujete drugim. In takša dejanja so huda kazniva dejanja, organi pregona pa kljub prijavam nič (!) Zato pa preganjajo bivše zaposlene. To norijo, to uhajanje podatkov iz UPPD, »pasenje« drugih institucij po neodvisnem in avtonomnem UPPD mora zaustavit policija in tožilstvo (!)

UPPD je skladno z zakonom neodvisna in avtonomna finančno obveščevalna enota, katere osnovno poslanstvo je zbirati in analizirati podatke, pri tem pa ni (in ne sme) biti vezana na mnenja, navodila in sugestije tretjih oseb oz. instittucij. Še posebej pa je dolžna obravnavati in preveriti vsako prijavo, vendar pa ukrepa nadalje le v primeru ugotovitev, ki kažejo na morebiten sum pranja denarja ali fnanciranja teorizma. Svoje ugotovitve le v teh primerih posreduje organom pregona (oziroma drugim adekvatnim institucijam). UPPD ni organ pregona, temveč zgolj finančno-obveščevalna enota, ki neodvisno in avtonomno, sama določa v kakšnem obsegu in na kakšen način bo informacija zbirala in analizirala.

Pranje denarja in financiranje terorizma ne pozna položajev, funkcij, posvečenih ipd., zato nikjer (po svetu) niso uzakonjenje izjeme (za imuniteto pred preverbami) za politike, škofe, javne osebnosti, novinarje ipd. Za t.i. PIO je sistem preverjanja še strožji, natančnejši i širši. 
 

UPPD ne »brska« po podatkih. UPPD skladno z vso nacionalno zakonodajno podlago in mednarodno doktrino zbira in analizira podatke, kar je njegovo osnovno poslanstvo. Termin »brskanje« je tako v celosti načrtovano in namenoma izmišjen termin, ki ne samo da je neresničen, je v celoti zavajajoč in docela neprimeren, z namenom zgolj zavestne manipulacije in kreiranja navideznega občutka kvazi »nepravilnosti« v postopanju oziroma delovanju institucije, pa čeprav je institucija zato imela vso podlago.

Brskanje je, če pride na UPPD novo vodstvo in »pisno« naloži odpiranje starih zaključenih zadev oz. spisov z namenom iskrivljene, zlonamerne, ciljane javne diskreditacije oseb bivših zaposlenih, načrtno zbira podatke in tako pod »kvazi alibijem oziroma krinko« brska po spisih konkretnih oseb in te podatke »na minuto« s konkretnimi osebnimi podatki daje v javnost (to se pod mojim vodstvom institucije ni dogajalo). To je dikreditacija konkretnih oseb, tudi škofa. Brskanje je vaše ravno opisano naklepno strogo prepovedano kontinuirano javno objavljanje finančno-obveščevalnih podatkov. Brskanje je tudi zbiranje podatkov za spin in kriminaliziranje bivših zaposlenih, da bi se tako opralo in legaliziralo resnični kriminal. Diskreditiraš preiskovalce in institucijo ter tako marginaliziraš, okužiš in s sveta spraviš dejanske dokaze zoper kriminal. Zaposliti se pri preiskovancu v predkazenskem postopku, mimogrede »spregledati prekršek«, priti nazaj na UPPD, ponovno odpreti ta isti spis in kriminalizirati bivše zaposlene preiskovalce, to je pa za organe pregona, KPK, MNZ – Inšpektorat za tajne podatke, SOVO b.p. Čisto toliko o ponovnem odpiranju spisov oziroma dvakratnih obravnavah (!) To se pod mojim predstojništvom ni delalo, niti se pomislilo da bi se delalo.

Podlage za delovanje UPPD so jasno Zakonsko opredeljne v nacionalni zakondaji in so odraz (obvezujočih) zavez mednarodne doktrine v katere je UPPD vpet. Npr. za začetek Resolucija Varnostnega sveta OZN (št. 2462 iz 2018), ki bi jo Republika Slovenija, še posebej ker je postala nestalna članica Varnostnega sveta, morala zgledno spoštovati. Zato Vam predlagam, vkolikor se z opravljanjem dela, nalog in pooblastil UPPD ne strinjate, da predlagate spremembo zakonodaje, vendar pa Vam v naprej povem, da to ne bo mogoče (mednarodne sankcije), kvečjemu se in se bodo pooblastila pri odkrivanju pranja denarja in financiranja terorizma UPPD še povečevala. Tako za začetek preden se kreirajo takšne sprevrženo prikazane in ustvarjene afere, ki škodijo instituciji, najbolj pa imenom in priimkom katerih osebne podatke nezakonito objavljate. Čas bi že bil, da za začetek vsaj malo zakonodaje preberete in zagotovo boste prišli do zaključka, da je UPPD opravljal skrbno in zakonito svoje delo oz. izvrševal svojo osnovno poslanstvo oz. dolžnost. 
 

Foto: Prava.si


Razpolaganje in (javna) objava strogo varovanih finančno-obveščevalnih podatkov UPPD kaznivo dejanje, ne samo tistih, ki te podatke nezakonito dajejo, temveč tudi tistih, ki te podatke objavljajo. Pri tem je že značilno, predvsem pa alarmantno, da novo vodstvo očito ni sposobno zajeziti takšnega škodljivega odliva informacij. Še več odlivanje informacij postaja običajna praksa in standard tega vodstva ter ekskluzivni privilegij enih in istih novinarjev. Organi pregona, ki pa bi v primeru odliva informacij morali ukrepati in to že po uradni dolžnosti, to ne storijo oziroma ne zmorejo, kljub temu da so bili že v mojem mandatu o tem že večkrat obveščeni (naznanila kaznivih dejanj).
 

Že kot predstojnik UPPD sem vse podatke institucije skrbno varoval, s tem pa tudi osebe, ki so bile morda predmet analize te institucije, zato konkretnih primerov ne morem in ne smem komentirati. Vsako dajanje ali ne dajanje kakršnih koli informacij je informacija, ki pa je na UPPD strogo varovana kategorija.
 
Na vaša natolcevanja glede Beograda. Moje življenje in delo, je kot zasebnost varovana temeljna pravica in svoboščina. Še posebej pa, ker že od leta 2015 več ne živim v Sloveniji in sem se vrnil nazaj v tujino, nisem vezan in ne poslujem z nobeno državno institucijo ali družbo v posredni oz. neposredni državni lasti (kjerkoli v regiji), ter si prihodke od leta 2015 ustvarjam izključno sam na različnih trgih regije (seveda z izjemo za časa mojega predstojništva na UPPD). Tako vaše iskanje vzročnosti in posledic, v povezavi z mojim bivanjem, pa če se še tako po naročilu trudili, ne zdrži niti resnega komentarja, ki kaže samo na to da ste v svojih informacijah »tanki«. Moje premoženjsko stanje je docela in v celoti poznano instituciji, ki sem ji v skladu z zakonodajo to tudi poročal. Naj pa Vas in Vaše naročnike potolažim, da je nepremičnina v Beogradu pridobljena že davno preden sem postal direktor UPPD, živim pa na Hrvaškem, kjer sem tudi (so)lastnik podjetja«. Pri tem pa Vas želim še prijazno opozoriti na previdnost, saj je navedba naslova v povezavi z imenom in priimkom oseben zakonsko varovan podatek, tudi z evropsko direktivo.
 

Takšno hujskanje in poizkusi javne dikreditacije institucije je že viden poizkus male kriminalne skupine iz gospodarstva, ki na način diskreditacije UPPD kot institucije želi ohraniti kontinuiteto in »legaliziraiti« svoje nečednosti. V bistvu pa so, kot se to že dogaja vsaj desetletje, njihova tarče ravno imena ta imena, ki se jih (paušalno in manipulativno) objavlja z njihovimi osebni podatki in podrobnostmi vred, pa čeprav so se morda postopki za njih konačali brez kakršnih koli posledic ali sankcij (npr. Sklep o ustavitvi postopka, torej brez posledic. Takšno nezakonito objavljanje pa bo za njih zagotovo imelo daljnosežne posledice. Postali so tarča v klasičnem, že videnem slovenskem »reketu«. Tako verjamem, da se ta javno navedena imena, ki se pojavljajo v medijih v povezavi z UPPD kot so Šolak, Čakrmiš, Saje ...  s tem sploh ukvarjajo in da se takšno objavljanje informacij, ki odtekajo izključno in direktno iz UPPD, nezakonito objavlja mimo njihove autorizacije in volje. Sprašujem se že sam, kaj pa če ste te »anonimke« pisali ravno vi, da sedaj v imenu kvazi pogroma nad bivšimi zaposlenimi, napadate ravo te osebe katerih osebne podatke na minuto objavljate. Ko ste anonimno ovajali »tajkune« na institucije, jih »razlastninili« in jih zaprli, ste pa ploskali borcem proti tajkunom. Ista stvari, isti ljudje, diametralni že bipolarni pristop.

Foto: Posnetek zaslona-Twitter
Preverjanje dejstev in okoliščin, še posebej na podlagi (tudi anonimnih) prijav, ni BRSKAJNE. Je skrbno, dolžno, zakonito delovanje UPPD kod institucije. BRSKANJE pa je to kar si UPPD dovoli pod novim vodstvom. In s tem se je vse začelo. Z novim vodstvom. Brskanje pa je mesarjenje in rovarjenje po zaključenih starih zadevah. Brskanje je pasenje po tujih finančno-obveščevalnih podatkih, brez dovoljenj sorodnih institucij v tujini. Brskanje je ponovno odpiranje zadev, ravno to kar nam očitijo. Brskanje je objavljanje zaupnih podatkov instucije, kar je kaznivo dejanje, ki se preganja po uradni dolžnosti. Kar nekaj prijav je bilo dano, policija in tožilstvo pa nič (!).

Vaše brskanje je ciljano in zelo selektivno, ter v javnost namenoma lansirate kriva dejstva in okoliščine. Po svojih starih zadevah, ki so ležale leta v omarah v praznih ovojnicah, pa se ne brska (nekaj sto takšnih ovojnic!). Ne brska se po zaključenih zadevah, ki so jih obravnavali člani pozicije.

Ne brska se po mogočih koruptivnih dejanjih, kadar se nekdo na kratko zaposli pri osebi, se vrne na UPPD, med prvimi odpre ravno ta spis svojega bivšega delodajca, no mimogrede še malce vpliva na zaustavitev prekrška zoper ene izmed povezanih oseb in družb svojega dobrotnega zaposlovalca (»neresnični podatki v registru dejanskih lastnikov«) in sproži pregon zoper takratne preiskovalce. Sedanje vodstvo UPPD je tisto, ki je »pisno« ponovno naložilo odpiranje starih zadev. Vaša projekcij je kontra projekcija! Brskanje po starih zaključenih zadevah oziroma finančno-obveščevalnih podatkih točno določenih oseb, ki se jih tako ponovno zbira in analizira, ter javno diskreditira konkretne osebe pa je zloraba podatkov institucije (še posebej zato ker so zavestno in naklepno lansirane izven UPPD) in kaznivo dejanje. Pri tem tudi omogočate in ustvarjate merljivo korist tretjim osebam, ki ste im dali pravico na eksluzivnost objave strogo varovanih notranjih podatkov UPPD. Tako namenoma in zavestno uničujete in rušite institucijo in to tudi s pomočjo drugih državnih organov. Posledice Vašega brskanja pa bodo nekoč za Vas zagotovo nepopravljive in mednarodne.


Foto: Posnetek zaslona-Fotomontaža Demokracija
-----------------------------------
*O delovanju UPPD kot institucije:

Poleg sekundarne zakonodaje EU (gl. predvsem Direktiva (EU) št. 2015/849 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 20. maja 2015 o preprečevanju uporabe finančnega sistema za pranje denarja ali financiranje terorizma, spremembi Uredbe (EU) št. 648/2012 Evropskega parlamenta in Sveta ter razveljavitvi Direktive 2005/60/ES Evropskega parlamenta in Sveta in Direktive Komisije 2006/70/ES (UL L št. 141 z dne 5. 6. 2015, str. 73), s spremembami, in Direktiva (EU) 2019/1153 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 20. junija 2019 o določitvi pravil za lažjo uporabo finančnih in drugih informacij za namene preprečevanja, odkrivanja, preiskovanja ali pregona nekaterih kaznivih dejanj ter o razveljavitvi Sklepa Sveta 2000/642/PNZ (UL L št. 186 z dne 11. 7. 2019, str. 122), ki je bila prenesena v nacionalno zakonodajo (sedaj veljavni Zakon o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22 in 145/22)) so bistveni tudi mednarodnopravni akti, ki zavezujejo Republiko Slovenijo, kot je npr. leta 2010 ratificirana Konvencija Sveta Evrope o pranju, odkrivanju, zasegu in zaplembi premoženjske koristi, pridobljene s kaznivim dejanjem, in o financiranju terorizma (MKPOZZ) in mednarodni standardi, katerim smo zavezani na podlagi povezanega članstva v mednarodnih organizacijah (Financial Action Task Force (FATF) preko Committee of Experts on the Evaluation of Anti-Money Laundering Measures and the Financing of Terrorism – MONEYVAL ter Egmont Group). Na implementacijo t.i. FATF standardov med drugim poziva tudi Varnostni svet OZN v svoji Resoluciji št. 2462 (2019), sprejeti na 8496. srečanju VS OZN dne 28. 3. 2019. Jezikovna in namenska razlaga navedenih pravnih podlag ter sprejete doktrine omogočata izluščiti dva bistvena postulata delovanja finančne obveščevalne službe (FIU), ki sta relevantna za predmetni pregon (bivših) uslužbencev UPPD.

Prvič, FIU je pod vodstvom vsakokratnega predstojnika pri opravljanju svojih nalog avtonomen, samostojen in operativno neodvisen, kar vključuje tudi odločitve o sprejemanju in analiziranju podatkov, informacij in dokumentacije ter o pošiljanju izsledkov svojih analiz pristojnim organom. V pojasnilih centra ECOFEL pod okriljem Egmont Group glede razumevanja operativne neodvisnosti FIU iz leta 2018 (dostopno na povezavo: https://egmontgroup.org/wp-content/uploads/2021/09/2018_Understanding_FIU_Operational_Inde pendence_and_Autonomy.pdf) je v 54. točki celo navedeno, da je ena izmed karakteristik operativno neodvisnega in avtonomnega FIU funkcionalna zaščita zaposlenih pred kazenskimi in civilnimi postopki. Na žalost zavoljo ravnanja organov pregona v predmetnem postopku Republika Slovenija postaja študija primera slabe prakse, ki utemeljuje pomembnost te zaščite pred agresivnimi in arbitrarnimi posegi v integriteto delovanja finančne obveščevalne službe.

Drugič, podatki pridobljeni v okviru mednarodnega sodelovanja od tujega FIU uživajo najvišjo stopnjo zaščite in se brez predhodnega soglasja pošiljatelja - tujega FIU ne smejo uporabljati za noben drug namen, niti se ne smejo dajati na vpogled tretji osebi. Ker sta v predmetnem kazenskem pregonu kršena oba navedena temeljna postulata instituta FIU, se Republiko Slovenijo zaradi parcialnih interesov določenih vplivnih skupin po nepotrebnem izpostavlja nadzoru in znižanju mednarodne ocene na področju preprečevanja pranja denarja in financiranja terorizma ter morebitni uvrstitvi na t.i. sive ali črne liste, kar lahko vodi v hude gospodarske in posledično finančne posledice za našo državo, da ugleda v mednarodnem (poslovnem) okolju niti ne omenjam.

Tretjič, Resolucija Evropskega parlamenta z dne 21. oktobra 2021 o Pandorinih dokumentih: vpliv na prizadevanja v boju proti pranju denarja, davčnim utajam in izogibanju davkom (2021/2922(RSP)), ki Evropski komisiji, Vladam držav, raziskovalnim novinarjem in državnim organom nalaga smer ukrepanja zoper akterje v davčnih oazah, z napotkom, da se okrepi in finančno podpre preiskovalce. Ta resolucija celo motivira in nalaga postopanje proti udeležencem in akterjem že samo iz razloga, ker poslujejo v in preko davčnih oaz. Že samo iz tega konteksta (indikatorja pranja denarja) je »nenavadno« in »neobičajno«, da slovenski organi pregona preganjajo preiskovalce, saj poleg navedenega indikatorja, že najmanj od leta 2016 dalje gorijo vsi alarmi in so poznani vsi indikatorji (!). Tega dejstva pa se tudi v prihodnosti ne bo dalo več prikriti, pokriti ali pomesti pod preprogo, tudi na način »obrnjenega« pregona preiskovalcev ne.

Četrtič, do sedaj navedenov mednarodni doktrini je zaslediti tudi v slovenski nacionalni zakonodaji – ZPPDiFT, kot sledi v nadaljevanju:

Čl. 87. ZPPDiFT pravi, da: »Skladno s tretjim odstavkom 87. čl. tega Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma je Urad pri opravljanju svojega dela samostojen in operativno neodvisen, vključno z odločitvami o sprejemanju in analiziranju podatkov, informacij in dokumentacije ter o posredovanju svojih analiz pristojnim organom.«

Čl. 91. ZPPDiFT iz katerega tudi nedvomno izhaja in Uradu dopušča, da Urad med drugim sam določi način sprejemanja podatkov, obravnave podatkov, pristopa, izvedbo ter način. Že samo po tej zakonski podlagi (brez upoštevanja FATF standardov), nihče tretji, kot na primer centralna banka, združenja, regulatorji, banke in ostali zavezanci, fizične osebe vključno z javnostjo, mediji in novinarji, še posebej pa izpostavljam tretje osebe, kot so organi pregona (policija in tožilstvo) in druge državne institucije in vlada, nikakor ne smejo in ne morejo vplivati, razpravljati, analizirati, narekovati, usmerjati, revidirati in se spuščati v odločitve o postopanju, delovanju, odkrivanju, načinu, hitrosti in širine preiskav Urada, niti se spuščati v odločitve Head of FIU (predstojnika). Urad in direktor Urada sta »zaščiteni« instituciji, ki se skladno s FATF standardi še posebej varujeta, zaposleni pa so odločitve samo dolžni izvajati in v skladu z njimi brez ugovora in dvoma tudi postopati.

Foto: Prava.si


Dr. Damjan Žugelj, l.r.

Galerija slik

Zadnje objave

Thu, 3. Jul 2025 at 23:41

70 ogledov

Obrambni izdatki in politične igre: Ali Levica in SD res mislita, da so volivci naivneži in TOTALNE BUDALE!?
Leta 1991 je Slovenija postala končno samostojna država. Eden prvih ciljev mlade države je bil vstop v Evropsko unijo in zvezo NATO. Leta 2003 smo na referendumu z večino potrdili vstop v obe organizaciji.Popolnoma normalno je, da se po dvajsetih letih članstva v teh povezavah v Sloveniji pojavljajo — včasih utemeljene, drugič pa predvsem ideološke — kritike obeh mednarodnih organizacij.Če v Sloveniji še vedno prevladuje večinska naklonjenost Evropski uniji, pa je NATO že od prvega dne odlična tema za notranjepolitične spopade. Ni čudno, da že od vstopa poslušamo pozive, naj Slovenija izstopi iz zveze. A realnost je taka, da se je treba držati dogovorov. Tudi sam sem kot mladoleten fant nasprotoval vstopu v NATO, a dvajset let kasneje mi je jasno, da je treba mednarodne zaveze spoštovati — če želimo, da nas kdo resno jemlje.Foto: Posnetek zaslona- DomovinaSlovenija bi kot članica morala za obrambo namenjati dva odstotka BDP. A kot se spodobi za našo realnost, smo na obrambne izdatke v preteklosti več ali manj pozabljali. Zdaj pa nas je dohitela stvarnost.Foto: Posnetek zaslona-Info360Zaradi trenutne geopolitične situacije so vse članice v zvezi NATO sprejele odločitev, da bodo do leta 2035 povečale obrambne izdatke na kar pet odstotkov BDP. To pomeni, da bomo morali tudi v Sloveniji v bližnji prihodnosti nameniti približno tri milijarde evrov za obrambo. Za primerjavo — to je še vedno manj, kot zapravimo za našo »slavno« javno zdravstvo.Slovenija pa ne bi bila Slovenija, če tudi ta mednarodni dogovor ne bi postal del domačega političnega cirkusa. Predvsem v dveh ključnih, a manjših vladnih strankah — Socialnih demokratih (SD) in Levici — že teče znano sprenevedanje.Brez zamere, ampak ali res mislijo, da so njihovi najbolj zvesti volivci, oprostite izrazu — popolne budale? Kljub nekajdnevnemu izgovarjanju so novinarji N1 Slovenija v članku Ko ministri ne vedo, kaj potrjujejo, in ne glasujejo niti za lastne pobude jasno pokazali, da so bili vsi ključni ministri iz vrst SD in Levice seznanjeni z vsebino, ki so jo kasneje sprejeli na seji vlade.Po poročilu N1 so ministri SD in Levice povsem seznanjeni z vsebino, ki so jo na vladi sprejeli. Pa so se vseeno začeli izmikati kot v gledališču slabih izgovorov. Vrhunec pa je seveda izjava ministra za solidarno prihodnost Simona Maljevca, da ni glasoval, ker mu je začel dopust. Bravo, res prepričljivo! Kot da bi zaradi dveh ur dopusta kar pozabil podpisati svojo prihodnost.Foto: Posnetek zaslona-N1 SlovenijaTorej, dragi državljani, ali res pričakujejo, da bomo verjeli, da so ti “ključni” ministri tako zasedeni s svojimi počitnicami, da ne vedo, o čem glasujejo? Ali je morda res, da vladno vodstvo igra igro “Ne vidim, ne slišim, ne govorim”, da bi lahko zanikali svojo odgovornost?Foto: Posnetek zaslona- PožareportAli gre vse skupaj za popolno manipulacijo? Za dobro režirano predstavo, s katero skušajo zavajati svoje volivce in prikriti pravo motivacijo? Če nadaljujejo s tem cirkusom, potem me zanima — ali si res zaslužijo, da jim še kdo zaupa?Ali pa gre za še preprostejšo razlago: morda SD in Levica nasprotujeta povišanim obrambnim izdatkom zgolj zato, ker bodo ključne odločitve o milijardah sprejemali drugi — konkretno, morebitno novo državno podjetje za vojaško-obrambno industrijo.Naj spomnim še na en detajl: nekdanji državni sekretar za obrambo Damir Črnčec je končal kot svetovalec za korporativno varnost v upravi SDH. Glede na to, da bo v prihodnjih letih na voljo velik kapital, je jasno, da bi SD rad imel prste zraven. Ker očitno niso del te igre, zdaj gledamo to predstavo nasprotovanja.Ne bo nas čudilo, če bo naslednja slovenska vlada vstopila v svojo verzijo afere Patria. Večinski mediji že zdaj testirajo teren — zgodbe o trgovini z orožjem iz časa osamosvojitve se očitno vračajo kot politično orodje.Zato bo tematika obrambnih izdatkov deležna še veliko pozornosti. Pričakujte afere. Pričakujte oddaje Tarča. Pričakujte kolesarje na ulicah. Saj vemo, kaj to pomeni: da bo na naslednjih volitvah zmagale tiste politične sile, ki jih tranzicijska levica najbolj prezira in ideološko sovraži.Foto: Posnetek zaslona-Nova24tvZakaj sem zapisal tako provokativno tezo? Preprosto. Ker se tranzicijska levica že od osamosvojitve dalje uspešno izognila odgovornosti v dveh ključnih krizah, medtem ko se njihove sprte frakcije med seboj borijo za oblast, stroške pa vedno nosi desna vlada z levim političnim priključkom, ki mora le opraviti vlogo raka. Tako bo, kot kaže, tudi tokrat. Nekdanji podnajemnik pri moji praprababici že nekaj časa pravi, da tokrat golo sovraštvo do desnice preprosto ne bo dovolj za zmago levega političnega pola. Bomo videli, kdo bo imel prav. Najkasneje marca ali aprila 2026.Luka Perš

Wed, 2. Jul 2025 at 21:36

558 ogledov

Bo Nataša Pirc Musar res pokleknila pred nepomembnim malim državnim uradnikom v bitki za funkcijo guvernerja Banka Slovenije?
Leto 2022 ni bilo zgolj politično prelomno. Bilo je leto, ko se je pokazalo, kdo v tej državi res vleče niti. Poleg parlamentarnih in lokalnih volitev smo dobili tudi novo predsednico države, dr. Natašo Pirc Musar. A že takrat smo tisti, ki gledamo dlje od uradnih naslovnic, vedeli — zadaj so omrežja, ki so si Slovenijo že zdavnaj razdelila.V našem mediju smo že takrat razkrili, kaj se skriva za nasmehom nove predsednice in imenom Pirc Musar. Spomnimo samo nekaj naslovov, ki so odmevali:Sodbi Vrhovnega sodišča ob rob! Kdo je Nataša Pirc Musar in kakšen tranzicijski tandem tvorita s soprogom Alešem Musarjem.[DOKUMENTI 15 SPORNIH SODB!!!] Ali je Nataša Pirc Musar oškodovala državo za 800 tisoč evrov in vedela za ponarejanje SODB?!ŠKANDAL! Nataša Pirc Musar ZAVESTNO KRŠILA odvetniški kodeks! Zaščitena, ker jo varuje ODVETNIŠKA AURA POMORSKEGA GROBARJA!!!Razkrivamo primera, zakaj sta zakonca Musar varna pred roko pravice! Nataša, ne pozabi, kdo te je iz OBALE LANSIRAL na RTV SLO!Spoštovana Nataša, Obala te je ustvarila. Obala bi te znala uničiti! Spoštovani bralci, kdo je naročil analizo?!Produkt OBALE in PRIVATIZERKA OSEBNIH PODATKOV! Natašina INFOHIŠA posluje z rusko SBERBANK in vključno z JAMNIKOVO HOBOTNICO!O drami glede tega, kdo bo novi guverner ali guvernerka Banke Slovenije, smo v našem mediju pisali že oktobra 2024 v članku z naslovom Ali se Tone Rop zaveda, da je le kmet na šahovnici na smrt skreganih dveh obalnih klanov v bitki za prevlado Slovenije?. V tem članku smo med drugim zapisali sledeče:»Komandosi pa tudi niso pozabili, kam na Obalo sta hodila Pirc Musar in Tone Rop. … Zdaj sta umrla tako nekdanji dolgoletni direktor Splošne plovbe Portorož Aldo Krejačič kot nekdanji dolgoletni predsednik uprave Luke Koper Bruno Korelič. Že večkrat je bilo v medijih razkrita povezanost med dolgoletnim državnim uradnikom Borutom Jamnikom in Koreličem. V Slovenskih novicah in tudi v srbskih medijih so Jamnikovo omrežje označili za grobarje slovenskega gospodarstva. Verjetno je večina že pozabila, da je bil Rop odgovoren za koordinacijo v osrednji Sloveniji v omrežju akterjev okrog Petra Rigla. Le-ta je pred mnogimi leti umrl nenadno v čudnih okoliščinah 'naravne smrti'. Rigl je bil eden redkih, ki se ni pustil in ni podlegel Obali. Po njegovi smrti pa je Obala kot maligna rakava tvorba podivjala. Na žalost se Slovenija s tem še vedno sooča.«Foto: Prava.siIn danes? Zgodba se še vedno ni premaknila z mrtve točke. Ste se vprašali, zakaj že več kot pol leta ne morejo najti skupnega kandidata? Zakaj vse skupaj postaja zakulisni obračun brez primere?Ključ je preprost — neznana državna banka. In kdo jo vodi? Nepomembni dolgoletni državni uradnik. Ime, ki že desetletja obvladuje milijarde preko mesečnih vplačil javnih uslužbencev, pokojninskih skladov, turističnih projektov. In zdaj, prek državne banke, cilja še višje.Foto: Prava.siPred dnevi je Info360 nehote razkril novo poglavje poslovnega modela nepomembnega dolgoletnega malega državnega uradnika: ustanovili so dve novi hčerinski družbi in že naredili poslovni minus v preteklem letu. Ustanovljeni z enim namenom — da se po potrebi razredčijo zakonski nadzori, skrijejo sledi in še lažje dostopa do državnega in evropskega denarja preko svetovalnih in drugih pogodb, ki jih bodo imeli zmagovalci razpisov, podpisanih z banko.Po nekaterih informacijah prek teh družb čakajo na upravljanje več kot milijarda evrov. Denar, ki naj bi bil namenjen »razvoju«. Razvoju česa? Parkirišč za denar, ki bo izginil v svetovanjih, izobraževanjih in projektih, kjer nikoli ne bomo izvedeli, kdo je res imel korist.Foto: Prava.siProblem? Banka Slovenije teh dovoljenj ne izda. Zato panika. Zato pritisk. Zato kadrovski spopad. Prava Slovenija to vidi. Prava Slovenija ne bo tiho.Kdo se skriva v tej igri? Nepomembni mali dolgoletni državni uradnik, ki si že leta iz ozadja gradi svoj vpliv in ob tem, kot pravi analitik Miran Videtič, obvladuje klan bankirjev. Foto: Prava.siNjegov načrt je preprost — prek svoje kandidatke zasedejo še mesto guvernerja Banke Slovenije. Prvič bi to bila ženska? Lepo. Politično korektno. A zadaj? Stara obalna omrežja, ki so ugrabili koroški kapital vzporednega mehanizma.Zakaj predsednica države tega (zaenkrat) ne podpira? Ker pozna to igro. Ker jo vlečejo na isti Obali, kjer je nekoč prisegla zvestobo. Ker ve, kaj se zgodi, ko Obala pod nadzorom hirajočega omrežja Komandos, Kučanovi kadri in pidovski kapital začnejo diktirati tempo.Saga o guvernerju traja, ker se bije resen spopad za nadzor nad milijardami. Na eni strani predsednica, ki še išče kandidate. Na drugi strani omrežje nepomembnega državnega uradnika, ki brez dovoljenj Banke Slovenije ne more realizirati svojih načrtov znotraj državne banke. Brez dovoljenj ni parkirišč za denar. Brez parkirišč ni projektov. Brez projektov? Ni provizij. Ni vpliva.Vprašanje, ki ostaja, je enako kot ob volitvah 2022: ali bo predsednica države pokleknila pred starimi omrežji? Ali bo, kot vedno, odločil denar? Ali bo na koncu guverner postal prav tisti, ki jo je javno rušil in ji že takrat jasno povedal prek svojih zvestih medijev: »Bolje bi bilo, da ne postane predsednica države.«?Kako bo reagirala predsednica države, če se res zgodi, da bo nepomembni dolgoletni mali državni uradnik v njeni predsedniški palači se predstavljal kot kandidat? Ali pa si bo po pilatovsko umila roke in povedala, da tako o kandidatu odločajo predstavniki ljudstva.Luka Perš

Tue, 1. Jul 2025 at 18:32

775 ogledov

Dragan Šolak trdi, da ga je britanski sklad BC PARTNERS IZRINIL zaradi 200- MILIJONSKE TOŽBE IN MILIJARDE EVROV V GOTOVINI!
BC Partners čez noč odstavil ustanovitelja United Group. Sodna preiskava, tožbe v dveh državah, blokirane dividende in vprašanje: kdo danes v resnici nadzoruje občutljive podatke milijonov uporabnikov v EU?Amsterdam / London, 25. junij 2025 – Kar se je začelo kot korporativni konflikt, zdaj dobiva vse značilnosti visokoprofiliranega notranjega obračuna, ki se bo razreševal v sodnih dvoranah Londona in Amsterdama. Dragan Šolak, ustanovitelj in dolgoletni obraz skupine United Group, trdi, da je bil iz podjetja izrinjen brez opozorila, ker si je upal – tožiti.Po njegovih besedah ne gre le za razrešitev, temveč za maščevalni manever večinskega lastnika, britanskega sklada BC Partners, ki mu očita, da želi "pospraviti" tiste, ki jih ne more več nadzirati.Odstavitev brez razlage – sodna vojna v Amsterdamu in Londonu16. junija letos sta bila Šolak in izvršna direktorica Victoriya Boklag razrešena z vseh funkcij v United Group – brez obvestila, brez sklepa skupščine, brez pojasnila. Nekaj dni kasneje je Šolak vložil zahtevo za sodno preiskavo na Gospodarsko zbornico pritožbenega sodišča v Amsterdamu, sklicujoč se na člen 2:345 nizozemskega civilnega zakonika. Sočasno zahteva tudi začasno zamrznitev vodstvenih sprememb, dokler se ne razčistijo okoliščine razrešitve. Njegova obtožba: BC Partners je posegel v vodstvo brez soglasja ključnega manjšinskega delničarja – in to takoj po tem, ko je Šolak proti njim sprožil 200-milijonsko tožbo v Londonu.Foto: Posnetek zaslona- Vreme.comV ozadju: 200 milijonov evrov, tožba in izginula dividendaŠolak je aprila letos v Londonu vložil tožbo, v kateri trdi, da mu BC Partners dolguje več kot 200 milijonov evrov pogodbenih bonusov, vezanih na spektakularno prodajo srbskih telekom podružnic za 1,5 milijarde evrov.Od takrat je – po njegovih besedah – vse zamrznjeno: 1,1 milijarde evrov gotovine, pridobljene iz prodaje, še vedno leži na računih podjetja. Dogovorjena dividenda? Izginila. Vodenje podjetja? Prevzeto.To so vodilni ljudje v britanskem skladu BC Partners. (Foto: Posnetek zaslona- BC Partners)BC Partners: to ni maščevanje – to je strategijaNa drugi strani britanski sklad BC Partners, ki ima v lasti 55 % družbe, odgovarja, da gre za strateško reorganizacijo. Menijo, da je bila menjava vodstva nujna, saj naj bi United Group potreboval bolj "evropsko strukturirano vodstvo", da bi postal privlačnejši za nove vlagatelje.V grških in bolgarskih medijih se že govori o "de-balkanizaciji" podjetja – torej odstranitvi kadrov, ki so povezani z "regionalno identiteto", in njihovi zamenjavi z vodstvom iz držav "jedrne EU".To bi naj bil sedež sklada BC Partners v tujini. (Foto: Posnetek zaslona- Loopnet.net)Zakaj to skrbi tudi Slovenijo?United Group prek Telemacha nadzira ključni del slovenske telekomunikacijske in podatkovne infrastrukture. To vključuje mobilna omrežja, širokopasovne povezave, TV-vsebine in platformo EON. Kdo odloča o vsem tem? Kdo upravlja podatke? In kaj pomeni, če se vodstvo menja čez noč – brez vednosti manjšinskih lastnikov ali lokalnih regulatorjev?To so vprašanja, ki zdaj zadevajo tudi slovensko javnost – in regulatorje.Šolak: »Borimo se proti tihemu prevzemu«V izjavi za javnost je Dragan Šolak dejal:»Ne gre za spore o egih. Gre za to, da je nekdo, ki je podjetje zgradil, iz njega odstranjen brez razlage – potem ko je zahteval spoštovanje pogodbe. Če to dopuščamo danes, bomo to jutri dopuščali vsem – tudi v drugih strateških sektorjih.«Kdo bo vodil United Group – in s kakšnim namenom?Medtem ko sodišča tehtajo pravno podlago razrešitev, trgi in analitiki spremljajo, ali bo spor razkril globlje težave v razmerju med ustanovitelji in velikimi skladi, ki so v zadnjem desetletju prevzeli številna evropska podjetja.Kaj bo ostalo, če bo v tej bitki prevladal kapital brez zavor? In kaj bo, če bo manjšinski solastnik vendarle dokazal, da ga ni mogoče kar črtati iz lastne zgodbe?Spletni raziskovalni portal Prava.si bo razvoj dogodkov spremljal še naprej – ker gre za primer, ki lahko določi, kdo ima v resnici zadnjo besedo v podjetjih, ki upravljajo s ključno evropsko infrastrukturo.Luka Perš

Mon, 30. Jun 2025 at 23:21

1794 ogledov

Mafijsko podzemlje, politični vplivi in tuji interesi: Ljubljana pod pritiskom balkanskega kriminala in poslovnih mrež!???
V središču Evrope, v Sloveniji, državi članici Evropske unije, kjer bi pričakovali transparentno upravljanje in spoštovanje pravne države, se odvijajo zaskrbljujoče zgodbe, ki mešajo meje med politiko, gospodarstvom in organiziranim kriminalom. Ljubljana, prestolnica, ki bi morala biti simbol urejenosti in varnosti, se vse bolj izpostavlja kot stičišče balkanskih mafijskih skupin, vplivnih političnih elit in tujih, predvsem srbskih, interesov. Ta kompleksni preplet ustvarja resne izzive za slovensko družbo, pravno državo in evropske vrednote.Foto: Posnetek zaslona- Portalplus1. Janković: Politični magnet in ključni igralec balkanskega vplivaZoran Janković, župan Ljubljane, že dolgo ni več zgolj lokalni politik. Postal je pomemben gospodarski igralec, ki preko svojih številnih poslovnih in političnih povezav deluje kot most med slovensko prestolnico in vplivnimi balkanskimi krogi. Njegov vpliv sega daleč onkraj Ljubljane, z močnimi povezavami do Srbije in Republike Srbske.Po poročanju novinarja Bojana Požarja, ki že leta spremlja Jankovićeve povezave, naj bi župan že načrtoval prestop v Beograd, kjer naj bi prevzel ključno vlogo pri Expo 2027, kar bi mu dalo upravljanje s približno 12 milijardami evrov srbskih državnih sredstev. To bi pomenilo, da se njegov vpliv ne bo omejil le na Ljubljano, ampak bo segal čez meje Slovenije. Zdaj pa mu je dovoljenje za delo svetovalca dovolila pod »posebnimi pogoji« še KPK.Tako imenovani kum Aleksandra Vučiča in novi poslovni igralec v Ljubljani, srbski poslovnež z dvomljivo poslovno prakso NIkola Pertrovič. (Foto: Posnetek zaslona-Blic)Janković velja za enega izmed tistih političnih akterjev, ki lahko neposredno vplivajo na slovensko državno politiko, o čemer pričajo tudi njegove izjave in omembe, kot je tista Požarja: "Janković bo tudi tisti, ki bo Golobu nekoč rekel, Robi, zdaj pa res moraš oditi." Ta stavek ni zgolj retoričen – kaže na neformalno, a močno mrežo vpliva, ki jo gradi že desetletja. A vse kaže, da tega stavka sedanji predsednik vlade Robert Golob z ust Jankovića ne bo slišal. Pa tudi sam dolgoletni ljubljanski župan je z izbiro Goloba več kot zadovoljen, saj sedanja vlada lepo skrbi za posle prosto po Miranu Videtiču »profit-partizane«. Lastnik KPL in Stožic, eden najbogatejših tajkunov iz Republike Srbske Mladen Milanović Kaja. (Foto: Posnetek zaslona- Sloboda Vaskovič Sa druge strane)2. Republika Srbska in strateški kapital v LjubljaniInvesticije, ki prihajajo iz Republike Srbske, niso naključje. Milorad Dodik, kontroverzni predsednik Republike Srbske, znan po svojih političnih in gospodarskih ambicijah zunaj meja BiH, intenzivno širi vpliv preko svojih ljudi in povezav. V Sloveniji so po informacijah iz različnih virov najpomembnejši poslovni projekti, kot so Stožice, povezani z njegovimi zavezniki.Podjetje KPL, ki je lastnik Stožic, je pod vplivom Mladena Milanovića Kaje, enega najbogatejših tajkunov Republike Srbske. Njegov vpliv skupaj z Jankovićevimi povezavami ustvarja močno balkansko gospodarsko-politično mrežo, ki ni omejena zgolj na posle, temveč sega tudi v politično sfero.Energijski sektor je še ena izmed strateških panog, kjer Dodikovi ljudje in njihovi slovenski partnerji krepijo svoj vpliv. Gre za občutljivo področje, kjer tuji vplivi lahko ogrozijo nacionalno varnost in energetsko neodvisnost Slovenije.Filip Korač, še eden izmed zloglasnih balkanskih kriminalcev. (Foto: Posnetek zaslona- Blic)3. Ljubljansko mafijsko podzemlje: Balkan v srcu SlovenijeLjubljana ni zgolj mesto s političnimi igrami, ampak tudi prostor, kjer delujejo balkanske mafijske skupine, ki so trdno zasidrane v vsakdanjem življenju mesta. Novinarka Katarina Keček je z raziskavami že pred leti za revijo Reporter razkrila, da je trgovina z mamili v središču Ljubljane razdeljena med albanske, srbske in črnogorske kriminalne skupine, ki so si območja razdelile do hišne številke natančno.Naslovnica revije Reporter, kjer je novinarka Katarina Keček razkrivala mafijsko podzemlje v Ljubljani. (Foto: Posnetek zaslona- Reporter)Nevarnost ni abstraktna – po njenih besedah se kriminalne grožnje in nasilje pojavljajo redno. Nekateri taksisti in nekateri dostavljavci hrane omogočajo preprodajo drog z dostavo na domove, kar priča o zelo sofisticiranih metodah in globoki infiltraciji kriminala v mestno tkivo.Odziv policije je pogosto pomanjkljiv, kar vzbuja dvome o povezavah med organi pregona in politično-ekonomskimi mrežami. Tišina oblasti je v tem primeru še bolj zaskrbljujoča kot sam kriminal. To kaže na širši geopolitični kontekst, kjer balkanski vplivi niso lokalna težava, ampak del širše strategije.Te razkritja opozarjajo na resne ranljivosti slovenske demokracije in pravne države. Ljubljana ni več zgolj slovenska prestolnica, ampak simbol širših izzivov, s katerimi se soočajo manjše države EU, ki so lahko tarče vplivov tujih politično-poslovnih in kriminalnih interesov.Andrej Vučić, eden ključnih "stricev iz ozadja" v Srbiji in sedaj ena najmočnejših političnih in gospodarskih oseb na področju Zahodnega Balkana. (Foto: Posnetek zaslona-Blic)Ko mafijske skupine in politični vplivi delujejo praktično brez odziva organov pregona, se rušijo temelji pravne države. Medijska svoboda, ki je ključna za demokracijo, je ogrožena zaradi strahu in groženj. Slovenija se mora temeljito soočiti s temi izzivi, saj je njen položaj v EU odvisen od močnega delovanja institucij in transparentnosti.Zgodbe o Jankoviću, vplivih Republike Srbske, balkanski mafiji in nezadostnem odzivu državnih organov niso zgolj lokalni incidenti. So simptom širših težav z vladavino prava, političnimi mrežami in kriminalnimi vplivi v Evropi. Slovenija se zdaj sooča z izzivom, kako ohraniti svojo suverenost, pravno državo in status zaupanja vredne članice Evropske unije. Potrebne so temeljite, neodvisne preiskave, transparentno delo institucij in močna medijska svoboda, da se zaščitijo temelji demokracije in prepreči nadaljnje prodiranje kriminalnih in političnih interesov v srce prestolnice.Luka Perš

Sun, 29. Jun 2025 at 22:13

12595 ogledov

PETROL: PRDCI, NEČAKI IN VZPOREDNI MEHANIZEM — KDO PADA V #TROŠARINSKOIMPL0ZIJO?
"Mogoče je pa šef enega od nadzornikov Petrola ta isti Petrol obljubil nekomu v tujini?! In zdaj so na potezi Golob, mediji v koaliciji in provladni nevladniki, da odigrajo igro zbijanja cene!" Tako je najnovejši spor med vlado Roberta Goloba in družbo Petrol na družbenem omrežju Facebook komentiral analitik Miran Videtič. V nadaljevanju članka razvijamo tezo, ki jo je – po našem laičnem mnenju – med vrsticami nakazal Videtič.Gre dobesedno za farso in VELEKAPITALISTIČNI, POHLEPNI PRESTIŽNI BOJ: kdo je močnejši – »stari prdci«, odpadniki UDBE, kot jih opisuje dr. Rado Pezdir v knjižni uspešnici Vzporedni mehanizem globoke države, in njihovi nečaki, ki so od leta 2008 prevzeli ključne položaje v finančnem sektorju države. Prav to se danes dogaja v Petrolu. Ker v novi nadzorni svet niso prišli določeni kandidati, zdaj užaljeni »modri uradnik«, danes strokovnjak za evropska sredstva, s pomočjo zvestih operativcev in 60-odstotnimi maržami načrtno uničuje Petrol.Kaj je cilj?Uničiti finančno stabilnost Petrola do točke, ko se niti parkiranemu kapitalu vzporedno-mehanističnih fantov ne bo več splačalo vztrajati pri investiciji – in bodo podjetje raje prodali. Morda je res napočil čas, da se »stari prdci« vzporednega mehanizma spet odpravijo na obisk k državnemu bankirju. Ne bi bilo prvič. Bomo videli ...Že nekaj dni spremljamo v Sloveniji dobesedno medijski in vladni pogrom nad Petrolom. Povod za spor med Petrolom in vlado pod vodstvom dr. Roberta Goloba je povišanje trošarin s strani države. To so, pričakovano, zapakirali na ministrstvu za finance in ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport.Obe ministrstvi trmasto vztrajata pri višjih trošarinah, kot da gre za zapovedi s katerega svetega hriba. Petrol je kot povračilni udarec elegantno razgalil resnico: vsak kupec goriva financira predvsem državo. Jasno so povedali – od vsakega plačanega litra bencina država pobere kar 60 %.Foto: Posnetek zaslona-Petrol.Poleg tega so razkrili, da se je trošarina v primerjavi z letom 2023 povečala za neverjetnih 42 %. Po trenutnih cenah država pobere kar 0,85571 evra na liter goriva. Cena litra bencina se razdeli na tri dele: marža, nabavna cena bencina in – davčni pohlep države. Petrol iz tega prejme pičlih 5 %, kar znaša borih 0,07928 evra na liter. Iz teh " ubogih drobižkov" mora družba pokriti vse stroške poslovanja.Petrol pa se ni ustavil le pri besedah. V povračilni potezi so »korporacijsko« zaprli nekaj svojih črpalk po državi. A bumerang se je hitro vrnil. Večinski mediji so jih nemudoma začeli prikazovati kot zlobne kapitalistične pohlepneže, simbol izkoriščanja.Foto: Prava.siVrhunec farse je dopolnil še minister za kohezijo in lokalno samoupravo dr. Aleksander Jevšek, ki je predsedniku uprave Petrola Sašu Bergerju napisal pravcato pismo, kot kakšen zaskrbljeni starš. Človek se vpraša – od kdaj je naloga ministra pisati pisma predsedniku uprave gospodarske družbe? Ali nimamo v tej državi institucij in zakonodaje? Ali gre le za še en gledališki nastop, kjer se igra na čustva ljudi?Farso dopolnjujejo tudi civilnodružbeni aktivisti, z Niko Kovač na čelu, ki s svojimi izjavami dodatno podžigajo ogorčenje nad Petrolom.A vse, kar spremljate v zgodbi Petrola – kar vam vsiljujejo večinski mediji, kar z odrov sporočata predsednik vlade in prva dama nevladniškega aktivizma – je le dimna zavesa. Zavesa, ki skriva resnične ekonomske koristi neformalnih združb, ki v tej državi že desetletja delujejo po principu vzporednega mehanizma tako imenovane globoke države.Foto: Prava.siPETROL – VOJNA MED ODSLUŽENIMI PRDCI VZPOREDNEGA MEHANIZMA IN NJIHOVIMI NEČAKI, KI SE IMAJO ZA ŠEFE SLOVENSKIH PODJETIJ, V RESNICI PA SO NJIHOVI GROBARJI!Družbo Petrol smo na našem mediju že večkrat kritično obravnavali. A bodimo jasni: tokrat ne gre zgolj za Petrol. Gre za ekonomijo. Za kapital. Za spopad različnih interesnih skupin.Družba Petrol je že od leta 2008 podvržena zakulisnim igram akterjev vzporednega mehanizma globoke države in njihovih vajencev – grobarjev slovenskega gospodarstva.Foto: Prava.siKazenska odgovornost?Seveda bi morali najprej začeti pri tistih, ki oblikujejo davčno politiko. Družba Petrol nima popolnoma nič z višino trošarin. To ni delo trgovca. A očitno je, da ko nisi dovolj »kooperativen« pri kadrovskih igrah, ti politika omeji maržo. To ni več politika – to je zloraba položaja. To je napad na gospodarstvo.Še huje, to je napad na zdravo pamet. Če bi kraljica vseh postopkov – tožilstvo – opravljala svoje delo, bi kazenske ovadbe morale leteti kot sneg v januarju. In to ne le na izvršilne pomočnike, kot so posamezni ministri in predsednik vlade, ampak predvsem na tiste, ki iz ozadja dejansko vlečejo niti in naročajo takšne nezakonite poteze.Če ta oseba že dve desetletji s svojim vplivom kadruje, disciplinira in sesuva slovensko gospodarstvo, je skrajni čas, da ga spravimo tja, kamor sodi – pred pravosodne organe. Da se končno začne proces demokratizacije Slovenije. Kajti to, kar spremljamo danes, je učbeniški primer ugrabitve države – state capture.Foto: Bralec Prava.siZakaj želi »druščina iz hriba Jamnik« s posebnimi tehnikami uničenja Petrola doseči, da tudi Petrol pride pod njihovo dokončno lastniško kontrolo, da bodo spet lahko izvedli EKSPERIMENT IMPLOZIJE?Struktura lastništva v Petrolu je kristalno jasna. Prav tako so očitne povezave med posameznimi lastniki. Povsem se strinjamo z vsebino članka, objavljenega na Zanima.me, z naslovom Vladna vojna s Petrolom – Golobovi zamolčani interesi, ki jih plačamo z vsakim litrom goriva, avtorja Mirka Mayerja. Tam je jasno razvidno, kdo so ključni igralci v lastniški sestavi Petrola in kako so povezani z interesnimi skupinami.Češki kapital? Točno tisti, o katerem je v knjigi Vzporedni mehanizem globoke države pisal dr. Rado Pezdir. Hrvaški pokojninski skladi? Tisti, ki jih je nekdanji predsednik države Milan Kučan v intervjuju za Reporter odkrito pohvalil. Poglejmo si prevzeme, kjer so ti skladi sodelovali – Panvita in drugi primeri. V resnici gre za en in isti kapital, ki se kot kameleon pojavlja pod različnimi zastavami, a s povsem enakim ciljem – obvladovanje slovenskega gospodarstva.V članku na Zanima.me je izpostavljeno, kako je predstavnik hrvaških pokojninskih skladov Goran Kralj skupaj s češkimi lastniki, Daretom Južno in določenimi zaposlenimi v nadzornem svetu, ključni pri upravljanju Petrola. Zdaj pa dodajte k tej druščini še novoizvoljene člane nadzornega sveta, ki prihajajo iz kroga blizu predsednika UEFA Aleksandra Čeferina. In kar naenkrat je slika popolna.Tukaj je novinar Mirko Mayer v svojem članku razkril, kdo je kdo v sedanjem nadzornem svetu Petrola. (Foto: Posnetek zaslona-Zanima.me)Kaj se v resnici dogaja?Klasična zgodba. Uporaba posebnih tehnik, manipulacija z javnostjo, izkoriščanje ljudstva kot kulise, da se Petrol prikaže kot najhujšega kapitalističnega zlobca.A najbolj žalostno je, da lahko nekdanji drugouvrščeni na osnovnošolskem tekmovanju iz matematike v nekdanji totalitaristični državi danes, s pomočjo svojih pomočnikov na ministrstvih, dejansko sesuva eno ključnih gospodarskih družb v Sloveniji. To ni več hec.To je nevarno. Tudi mi ne gojimo simpatij do stare ekonomske garde. Vsi vemo, kdo so postkomunistični ostanki z Obale, Koroške, iz vrst nekdanje Službe državne varnosti. Prevzeli so varnostni sektor, stečaje, energetiko, sodstvo, policijo, tožilstvo. A na drugi strani imamo zdaj nove »junake«, nepomembne državne uradnike, ki se iz ozadja igrajo grobarje slovenskega podjetništva.Vprašanje, ki se postavlja, je jasno:Kaj žene te ljudi, da hočejo imeti odločilen vpliv v vsakem strateško pomembnem podjetju? Ali jim ni dovolj, da so izrinili Yorkov kapital in ga poslali v hrvaške pokojninske sklade? Očitno ne.Zato se ne čudite, če bo »druščina iz hriba Jamnik« aktivirala proti Petrolu sindikate, nevladne organizacije in večinski medijski prostor. Kaj to pomeni? Sporočilo starcem vzporednega mehanizma je jasno: Vse smo vam že ugrabili. Zdaj prihajamo še po Petrol.V tej igri ima premier dr. Robert Golob dvojno vlogo. Po eni strani se slika s postkomunistično staro gardo in jim obljublja nebesa. Po drugi strani pa dopušča, da nepomembni državni uradnik iz hriba Jamnik s svojo ekipo operativcev na ministrstvu za finance načrtno uničuje Petrol.Ali bo druščina iz hriba Jamnik uresničila načrt ter zaradi medsebojnih bojev znotraj družbe finančno uničila družbo? (Foto: Posnetek zaslona- https://www.kroddoma.si/pot-na-jamnik)Ali si res želimo, da staro gospodarsko družbo sesujejo zaradi političnih iger?Ali ni dovolj, da spremljamo boj med klanoma Čeferin – Jamnik na vseh področjih? Tudi predsednik največje opozicijske stranke SDS, Janez Janša, je v intervjuju za Uro resnice vsaj delno potrdil, da gre za spopad teh dveh vplivnih krogov predvsem na področju ekonomije. Novinar, kot je Bojan Požar, analitika Peter Gregorčič in Miran Videtič, so v eni izmed oddaj Ura resnice opozarjali na to. Videtič je bil eden redkih, ki si je upal javno povedati, da so v tem boju »Jamnikovi bankirji« močnejši.Foto: Posnetek zaslona-Facebook profil Miran VidetičZato ne nasedajte tej umazani igri. Če že institucije, kot sta SOVA in tožilstvo, molčijo, naj bodo vsaj državljani tisti, ki ne nasedejo zavajanju. Kajti kar spremljamo danes, je načrtno uničevanje samostojnega slovenskega gospodarstva. In to je še enkrat – NO GO!Luka Perš

Fri, 27. Jun 2025 at 11:28

1318 ogledov

PRIMER MASLEŠA bi v JEDRNIH EU državah bil politični škandal!??? Kdaj bo konec pravne anarhije!????
Primer Masleša postaja vse bolj zanimiv. V prvem delu z naslovom Konflikt interesov!? Marko Masleša nadzira občino Ankaran kot nadzornik in hkrati vpliva na koprsko tožilstvo kot tožilec!? smo se spraševali, ali je lahko oseba, ki je bila prej zaposlena kot višji inšpektor na Uradu za preprečevanje pranja denarja, istočasno tudi član nadzornega odbora občine Ankaran. V preteklosti pa je vlagal še tožbe, ker ga občinski svet v Ankaranu ni imenoval za predsednika nadzornega sveta občine Ankaran.Foto: Prava.siV članku z naslovom ZF in BM: Neznano, prezrto ali dogovorjeno? Nadzornik občine NE MORE biti tožilec! smo razkrili »neznane junake in neznane operativce«, ki so na neznan način poskrbeli, da je bil Marko Masleša imenovan za okrožnega tožilca v Kopru. Ob podpori relevantnih pravnih virov iz Slovenije in tujine smo ugotovili, da je funkcija člana nadzornega odbora občine nedvomno politična funkcija.Foto: Prava.siZa strokovno in neodvisno opravljanje tožilske funkcije sta v slovenski zakonodaji ključna Zakon o državnem tožilstvu in Kodeks državno tožilske etike, sprejet leta 2015. A kot vedno, se hudič skriva v podrobnostih. Gre za temeljni dokument, ki ga mora spoštovati vsak tožilec v Sloveniji in katerega določb ne sme kršiti ali obiti.Še posebej izstopa šesta točka kodeksa, ki govori o nezdružljivosti tožilske funkcije:»Državni tožilec se je dolžan vzdržati vsakršne finančne ali druge poslovne dejavnosti, ki bi lahko vzbudila videz pristranskosti ali ogrozila neodvisnost. Državni tožilec ali njegov družinski član ne sprejema darila od stranke v postopku ali darila, ki je v kakršnikoli povezavi z opravljanjem tožilske funkcije.Zaradi varovanja videza neodvisnosti ni primerno, da bi državni tožilec denarno prispeval ali nastopal v prid politične stranke ali samostojnega kandidata za politično funkcijo, da bi javno podpiral kandidata politične stranke ali samostojnega kandidata ali da bi sodeloval na političnih shodih ali zborovanjih, razen kadar izvršuje svojo aktivno volilno pravico oziroma kandidira za politično funkcijo v skladu z zakonom.«Kodeks v točki o nezdružljivosti sicer nikjer izrecno ne prepoveduje opravljanja političnih funkcij slovenskim tožilcem. A prav to dejstvo se nam zdi izjemno sporno. Povsem jasno je: oseba, ki opravlja politično funkcijo, ne more istočasno opravljati strokovnega, neodvisnega in nepristranskega dela tožilca.To ni le strokovno vprašanje. To je vprašanje zdrave pameti in temeljne etike. Če dovolimo, da tožilci sedijo v političnih telesih, rušimo najosnovnejši steber pravne države. Vprašanje ni več, ali je Maslešev primer pravno sprejemljiv – vprašanje je, kako je to sploh mogoče dopustiti in zakaj vsi vpleteni to mirno gledajo.Prihodnje vlade in predvsem zakonodajalci bodo morali temeljito popraviti to pravno praznino. Ker danes ne govorimo o tem, ali je Masleša ravnal zakonito – govorimo o tem, da je dopustil nepopravljivo erozijo zaupanja v neodvisnost tožilstva.V pravni državi ne moreš biti hkrati politik in tožilec. Ne gre. In vsak dan, ko se to tolerira, se pravna država premika še korak bližje robu.To so navodila za tožilce glede nezdružljivosti funkcij zapisane v Kodeksu državnotožilske etike iz leta 2015. (Foto: Posnetek zaslona-Kodeks državnotožilske etike)Primeri tujih tožilstev v Nemčiji, Franciji, Španiji, Italiji, Avstriji, Švici, na Norveškem, Danskem, Švedskem in Nizozemskem jasno kažejo, da bi bilo imenovanje Masleše v teh državah razglašeno domnevno za škandal!??? V nadaljevanju članka vam bomo predstavili primere iz zahodnih (Francija, Italija, Nizozemska, Belgija), srednjeevropskih (Nemčija, Avstrija, Švica) ter severnih oziroma skandinavskih držav Evrope. Gre za države, ki upravičeno veljajo za jedro tako imenovane jedrne Evrope.Zato nas niti ne preseneča, da je zakonodaja v teh državah bistveno strožja kot slovenska. Preprosto povedano, pravni okvir tam ne dopušča anomalij, kakršni smo v zadnjih tednih priča v zdaj že razvpitom slovenskem primeru. Ob tem se seveda postavlja ključno vprašanje: zakaj se v Sloveniji takšne prakse še vedno dopuščajo?V 36. členu nemškega Zakona o javnih uslužbencih je jasno zapisano, da državni tožilci ne smejo opravljati političnih funkcij ali funkcij v organih občin, če bi to lahko omajalo zaupanje v neodvisnost državnega tožilstva.V Franciji velja zakon z dne 22. decembra 1958, ki določa, da tožilci ne smejo opravljati voljenih ali izvršilnih funkcij v lokalnih skupnostih. V Avstriji status tožilcev ureja Zakon o službi sodnikov in državnih tožilcev. Ta v 57. členu med drugim izrecno prepoveduje opravljanje političnega mandata ali funkcije v organih občin tako sodnikom kot tožilcem.Tudi italijanska zakonodaja jasno določa, da tožilci ne smejo opravljati političnih ali upravnih funkcij v lokalnih organih. Na Nizozemskem velja podobno pravilo: "Državni tožilci ne smejo opravljati političnih ali upravnih funkcij, ki bi lahko ogrozile njihovo neodvisnost ali nepristranskost."V 127. členu španske ustave ter v njihovi temeljni zakonodaji o sodni oblasti (Ley Orgánica del Poder Judicial) je med drugim določeno, da tožilci ne smejo opravljati političnih funkcij ali položajev v lokalni upravi.Na Švedskem zakon iz leta 1994 določa, da "tožilci ne smejo opravljati političnih ali občinskih funkcij, ki bi lahko vplivale na njihovo nepristranskost." Enaka določila najdemo na Danskem, kjer zakon prepoveduje, da bi tožilci opravljali politične ali občinske funkcije, če bi to lahko ogrozilo njihovo neodvisnost. Tudi norveška zakonodaja jasno določa, da opravljanje političnih ali občinskih funkcij ne sme omajati neodvisnosti državnega tožilstva. Zato lahko iskreno verjamemo, da bi bilo imenovanje Masleše za položaj tožilca v zgoraj omenjenih državah razglašeno domnevno za škandal!??Francija je le ena izmed mnogih držav v Zahodni, Srednji ali Severni Evropi, ki strogo prepoveduje, da bi tožilec opravlja politično funkcijo. (Foto: Posnetek zaslona- legifrance.gov)Slovenski pravni okvir in akutna anomalijaV slovenskem pravnem sistemu ne obstaja izrecna zakonska prepoved združevanja tožilske funkcije s članstvom v nadzornih odborih občin. To pomeni, da so situacije, podobne Masleševemu primeru, formalno pravno dopustne, kar pa odpira resna vprašanja o skladnosti s standardi, ki veljajo v večini evropskih držav. Ne smemo pozabiti, da je funkcija člana nadzornega odbora občina POLITIČNA FUNKCIJA!To je očitna in nevarna pravosodna anomalija, ki postavlja slovensko tožilstvo na rob pravnih standardov EU. Tovrstne prakse neposredno spodkopavajo neodvisnost tožilstva in ustvarjajo nevaren prostor za politične in druge vplive.Foto: Prava.siPrimer Masleše ni zgolj osebna zgodba, temveč simptom sistemske pravne praznine, ki ogroža ugled in neodvisnost slovenskega tožilstva. Zakonodajalec mora nemudoma odpraviti to anomalijo in uskladiti zakonodajo z evropskimi standardi. Javnost ima pravico do transparentnega in poštenega pravosodja, brez sence političnih vplivov.Predvsem pa neznanih socialističnih dec neznanih pravosodnih funkcionarjev postkomunizma, ki se je iz neznanih razlogov kot rak razširil po slovenskem pravosodju. Foto: Prava.siAli bo prihajajoča vlada, za katero upamo, da bo temeljila na koaliciji razuma, končno ugriznila v kislo jabolko in izvedla nujno pravosodno reformo na področju dela odvetništva (preobrazba Odvetniške zbornice Slovenije ) , del tožilstva (SDT ter preselitev tožilstva pod Ministrstvo za notranje zadeve) in del sodstva (Vrhovno sodišče)? Bodo državljani končno dobili pravno državo po najvišjih sprejetih etičnih, moralnih in strokovnih standardih? Bodo doživeli zmago, ko bo imel vsak državljan občutek, da pravna država deluje ? Ali pa bodo spet zmagale nevidne sile postkomunističnih ostankov, ki so se že v času Jugoslavije organizirale v neformalno omrežje, neznanih obalnih komandsov!?????Ta neformalna družba, ki deluje po neznanih principih neznanega mafijskega sistema, je skozi desetletja neznano uspešno nameščala neznane kadre na ključna delovna mesta v neznanih delih sodstva in neznanih delih tožilstva – predvsem na področju obalnega koprskega pravosodnega sistema. Kljub očitnim problemom se neznani vzorec ponavlja že od leta 1967, ko so se ti kadri prvič začeli zavedno postavljati v pomembne položaje.Zakaj te sile ne morejo preprosto oditi v pokoj? Zakaj vztrajajo, ko bi morali že zdavnaj umakniti prostor novim generacijam? In zakaj se v ozadju neznano pogosto pojavlja Bosna in Hercegovina? So to zgolj naključja ali pa je v ozadju nekaj, kar zahteva jasnejšo preiskavo?Foto: Prava.siVprašanja ostajajo odprta, odgovori pa so ključni za prihodnost naše države in pravosodnega sistema, ki si ga državljani želimo – poštenega, neodvisnega in učinkovitega.Luka Perš
Teme
FinančnaObveščevalnaDejavnost MedijskaČistka MedijskaDiskreditacija PetraZakrajšek SlovenskaDesnica SlovenskiOsrednjiMediji UPPD

Zadnji komentarji

Prijatelji

NAJBOLJ OBISKANO

Kdo je v resnici brskal po podatkih škofa Andreja Sajeta?